Oglamorösa Vardagen

En hel vecka med Vård av Barn, och jag har inte fått något alls gjort......
Jag funderar på nu att få min lille grabb i säng fort som attan och gå ut o kratta kanterna runt häcken.... det är fullt med löv o bråte där, mindre kul, men det måste göras. Inte en sommar till med en halvdan trädgård!
Jag ska även spruta sån där mossdödare som går på TV-reklamen nu.... Halva min gräsmatta är bara mossa, och hemskt!!!!
Sen ska alla hallonbuskar bort... Bruttan som bodde här förut lovordade dessa buskar och bedyrade hur mycket GODA stora hallon det kom på buskarna... Jomenvisst, inte ett löv så långt ögat kan nå på dom. Djälva lögnare. Dom är stendöda, så dom ska bort med.

Landet funderar jag på att göra om till en sandlåda.... Bygga en egen, det är ju inte såå svårt. Det kanske tillome jag klarar, fast jag har en svärfar som e snickare, så man kan ju fjäska lite där kanske.... Snabbt o lätt! Vi får se, det är ännu bara en tanke.......... Och sen all sand som hamnar i gräset, hua mig, det låter inte lockande... Vi får se!


Nä, nu ska jag natta min väldigt trötta toddler!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0