Amerikaniserad systeryster!

Måste berätta om min roliga syster!
Var på kalas hos en kusin i helgen och efter där så följde vi med hem till min syster för middag och lite så.

Så vi drar igånge n jättego rätt med bacon inlindad kyckling i sås.
I denna goa sås så är det grädde, div kryddor, fond och sambal oelek......
Sambal oelek är ju vida känt att vara en bra stark källa i mat. Jättegod, men ack så stark.
Vi har ett recept på en soppa (en stor kastrull med soppa) där vi har ca en halv tesked sambal oelek...

Konetere(vill inte gå ut med riktiga namnet....) gör lite extra sås, så hör jag bakom ryggen det står si o så, men jag tar fem skedar så blir det lite mer. Visst! Kanon gör så.


FEM SKEDAR SAMAL OELEK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svetten rann, men maten blev god ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0