Torsdagen är här.

Har haft fullt upp, om någon tror mig. Trots man är mammaLedig så kan man ju knappast kalla det ledig....
Man har ju miljoner saker att göra, och HUR LYCKAS MAN NÄR MAN JOBBAR???
Nu har jag bara vart hemma o strax över en månad, men har redan glömt hur sjutton jag lyckades få ihop allt med dammsugning o tvätt o städ och allt.... Mat som ska lagas. Herregud, jag tycker redan dygnet har alldeles för få timmar.

Veckan har gått jättefort, kan inte förstå att det redan är torsdag.
Igår var faster Jessica och kusin Emilia här o hälsade på. Det var jättekul! Vi gjorde ignenting egetnlgien. fikade, tog en promenad och åt middag, sen var det kväll o kolsvart ute.... Så det blev dags för dom att åka hem. Men det är väl ett gott tecken att det går fort! =)

Har min lille speleman hemma idag. Orkade inte köra iväg honom till dagis! Så han får bli hemma....
Skitungen. Han är så snäll, men ändå så dum. Nu kom han in i köket när jag sitter o skriver så hyssjar ja honom o pekar o säger att Nova-Lee ligger där o sover. Och tyst lbir han o msyger fram o ska klappa henne på huvudet. Han menar ju bara väl, medan ja sitter på nålar och ber till högre makter att hon inte ska vakna av dessa ganska s¨å hårda ömhetsbevisen...

Igår tog det stopp. Amningen har krånglat nu ett par dagar (ingen lång period, men tillräckligt för att jag ska få ångest o flaschbacks från när Liam var liten) så igår introducerade jag bröstmjölksersättning till damen. Trodde jag skulle få truga o lirka o hålla på men donnan svalde med hull o hår o njöööt! Åh så gott tyckte hon. Det var på förmiddagen.
Sen gav jag henne lite till på eftermiddagen och det var samma där... GOTT o MÄTT!
Så på kvällen innan hon skulle sova så fick hon en flaska och somnade som en prinsessa! Sen sov hon SEX timmar i sträck! Hallååååååå! Underbart. Dum som man är så gick inte jag o la mig då, men jag var barnfri i sex timmar iaf! =)
I natt vaknade hon då efter sex timmars sömn och var hungrig vid två-tiden, då fick hon en flaska ersättning, sen somnade hon igen som en liten prinsessa. När hon sen vaknade vid fem o trodde det var dags att stiga upp så orkade jag inte göra flaska, och brösten värkte MYCKET så jag la henne hos mig så hon fick äta lite o sen sova hos mig.
Vaknade sen vid halv åtta ungefär. av att det blev BLÖTT i sängen. Jag har nog satt blöjan mindre bra i natt när jag vart uppe o bytt på henne, för det rann ut, massa kiss. Jaja, upp o hoppa! =) underbart! =)

Nu sitter vi här. Jag känner en olustig stank ifrån min son som fortfarande springer runt i nattblöjan... Måste nog ta det nu. Han är ju så vidrig så det bekommer liksom inte honom om han har blöt blöja eller bajs. Han kan sprigna runt i det hur länge som helst... Så ibland får man nästan tvinga honom att byta blöja... SKumt....


Så konetere, jag hoppas jag hann till ditt frukost-thee, annars ber jag om ursäkt! PUSS!


Kommentarer
Postat av: Konetere

yep you did! Hade ju lite sovmorgon idag!



MMM har fortfarande en extra portion av söndagens mat i frysen,, kanske skall förtära den i eftermiddag! Haha!

2009-10-29 @ 09:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0