Nytt hem....

Ojoj, vad vi har flyttat i helgen! Det är helt underbart! Vi trivs redan här borta och jag ser redan MASSA fördelar! Grannarna verkar hur bra som helst. Hyresvärdarna är hur bra som helst. Liam trivs med att kunna gå ut när han vill. Bambam har fått en kompis. Nova-Lee har sovit jättebra i sitt prinsessrum! (det var jobbigt att inte ha henne inne hos oss, jag trodde inte hon var riktigt redo, men det var nog bara jag som inte var redo)
Liam gick glatt o la sig i sin säng, men kom efter tio minuter till trappan och frågade om han fick sova i mammas säng istället. Jodå, såklart.

I Lördags gick flyttlasset. Vi hade hjälp av svärfar Peder, Jimmi, pappa , farmor o farfar. Det gick kanon.

Vi har miljoners lådor som vi bar ainte kan få upp nånstans. Måste iväg o handla massa möbler, men det får liksom vänta lite, till skattepengarna kommer. Det är inte lätt heller att veta just nu vad man vill ha överallt. Man får nog bo in sig lite granna och känna efter. Men jag har mina idéer. Ett vitt vitrinskåp till köket iaf. Så det matchar mitt fula köksbord som i sommar ska bli antikvitt!

Vi fick ju finbesök mitt i flytten. Familjen som tyckerdet är lika skönt som vi att bara sätta sig i bilen o se vart man hamnar. Johanna och Gabriel. Och självklart dom tre små.  Melwin o min pappa fann varandra direkt, eller inte. som dom gnabbades, Melwin kokade, haha! Sötnos! Noel sprang mest runt o lekte med sin grävmaskin!

Nu sitter jag med min kaffekopp vid köksbordet där vi numera har en jättefin solros (som vi fick av Varbergsbesöket) och blickar ut över landskapet. Vidsträkta fält med nysådd havre och gräs!

Bambams kompis är en Tibetansk spaniel som heter Bellman. Ett riktigt energiknippe, så härlig. Dom var lika galna båda två. Lika gamla och busar jättemycket! Det är mycket hundar och mycket barn här runt omkring. Alla är äldra än Liam, men det gör inte så mycket. På somrarna är här massa barnbarn till grannarna som kommer o leker. Liam kommer nog ha o göra! =)

Nej nu ska jag mata min lilla sessa och sen är det dags att väcka Liam för han ska ju till dagis idag! Och berätta att han flyttat!


Ha en bra dag, för det ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0