inga världsnyheter

Jag får liksom aldrig spurt på det här bloggandet! Suck, jag har ju aldrig nåt vettigt o skriva om.

Alla andra bloggar ju om intressanta saker, vad som händer i världen runt omkring... men jag, jag är glad om jag får tillfälle att läsa nyheterna på aftonbladet.se... Alltså är det väldigt centrerat på just vad som händer på Vitklövervägen.

Här är KAOS, minst sagt. Jag får ångest när jag tänker på att vi ska bo såhär i nästan TVÅ veckor till! Herregud!

Michael var lite man häromdagen och fick låna min skruvdragare och skruvade ner alla krokar o hyllor o grejer som jag hängt upp runt om i våran lägenhet.... Shit vad mycket fulingar vi hittade, där jag förstört väggarna, Så lite grejer hänger kvar, i förhoppningen om att väggarna ska läka sig själva tills vi flyttar!
Packade ner alla vinterkläder och jäckor m.m. igår. Så tröstlöst när man får plats med typ fyra jackor i en låda... Vi har nog vääääldigt många jackor...  Sen är både jag och Mr M samlare. Vi klarar inte slänga, vi Kanske vill använda det en annan gång. Jag hittade fyra jackor jag har men ALDRIG använt, så försökte jag vara hård mot mig själv och lägga det i högen med skräp, men så kom jag att tänka på att jag Kanske vill använda det nån gång... Hm, så dom ligger prydligt nerpackade nu, bland resten av mitt hem! åh, jag blir så trött på mig själv, men erkänner aaaaaldrig!

Liam springer runt här med solglajjer på, bar överkropp och sitt svärd (ett grönt långt skohorn) och busar med sin lillasyster som är i gåstolen. Ena sekunden ska han fäktas och andra så drar han runt henne med böjen på skohornet. Så skönt med lite barnvakt när jag behöver min tid vid datorn! Haha!

Har haft en rejäl dispyt här på morgonen med honom. Han vaknade strrax efter oss, tror han kom upp vid fem över sex eller nåt och då skulle hn gå UT! Hur lätt är det att förklara för en liten kille att man inte går ut o leker så tidigt på morgonen.... Men efter en kvarts gap o skrik från hans sida så var det lugnt, när jag satte på DUmbo på dvd. Och vad är det då, ljudfanskapet fungerade inte! Jag försökte trycka på olika knappar, gick in på inställnignar o trixade, så ringde min räddare i nöden, Mr M och frågade om jag hade kollat så sladdarna satt i på baksidan... Det var efter jag hade svurit över Netonnet... Gissa vad problemet var. SLADDARNA på baksidan, men jag erkänner aaaaaaaaldrig (det heller) Hur arg blir man inte då. Michael skrattade åt mig och undrade vad han egentligen ser hos mig. Bara att få honom att inse, det är min KROPP!

Nu har min skitunge (Miss prinsessan Nova-Lee) rivit upp en låda med ytterkläder och frosasr i överdragsbyxor mm. Tji fick jag som inte tejpade ordentligt. Tänkte väl att ytterkläder är ju inget ömtåligt, så jag satte bara en liten tejp så flikarna gick ihop. Sydnen straffar sig....

Har varit så härligt väder nu det senaste. Helt underbart! Synd abra att en annan inte har tid att njuta av det ordentligt. Men idag är ju Liam hemma från dagis så idag ska vi iaf ut och busa i solen! Ha honom en hel dag inne, det är någor jag undviker. Då klättrar han på väggarna!



Såhär ser mitt minimonster ut just nu: i den mystiska påsen har har i handen har han gjort låtsasbajsar av ihoprullat toalettpapaper som han plockar så glatt.... Undra om han kan vara lika vänlig när vi är ute med Bambam och plockar det bajset också! Det vore tacksamt!

Nej nu ska jag avrunda, har ju som sagt inte så mycket intressant att skriva om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0