Våren är hääär

Oj, nu har det gått ett tag sen jag kladdade på här inne, IGEN! =)

Satt precis o hade en underbar morgonstund med min lilla sessa, men så blev hon sur för nåt. Hon är en riktigt liten tjejtjej! En väldigt bestämd dam. Och dessa SKRIK och lyckas få till, det skär igenom sten när hon skriker alltså. Jag trodde inte en ltien människa kunde lyckas få fram nåt sånt, men JOPP!

Hon är stor tjej nu, hon har lärt sig åla, fast hon komemr inte fram hon åker bakåt =) Shit vad arg hon blir då. När hon försöker ta sig mot något så åker hon åt fel håll, haha. Så numera hittar man henne på dom mest underliga ställen, under skåpen i badrummet, under TV-bänken, haha! Lilla godisbit.

Liam är stor nu med, han håller febrilt på att lära sig cykla! Så stolt han är när han får till det! Men så komemr granntösen och cyklar snabbt förbi honom, hon är 6 år, så hon har övat lite mera, hehe!

Den stora anledningen till att jag inte uppdaterar här är för vi är mitt i flytten och uppå allt så ska vi ha dop nästa helg. Här är rörigare än det var under världskriget. Vem har ro att sitta ner o dela med sig då? Herregud, jag är glad att jag har ro att ta hand om mina katter o fiskar på Facebook! (ja, jag är nörd, men det finns värre)
Vi ska ha dop nu som sagt och helgen därpå räknar vi med att komma härifrån!  Huset är färdigt för inflytt iaf, det känns skönt!

Nu är det bara resten här som måste fixas, men det är ju mindre lätt med två tokungar i släptåg!


Har vart uppe hos min goda syster som fixat mitt hår i veckan. Sköööönt att inte ha kvar den hemska råttäfärgade kanten i håret (som sträckte sig ner över öronen) Det var väldigt bra, coh med tanke på att hon snart kommer bli större, så kan man nog itne räkna med att hon ska fixa håret igen förrän lilla bebisen är ute. Snart komemr foglossningen på allvar! (HOPPAS INTE)
Det kan ju inte vara något hysch om det längre, hon ska ha en liten 24 September. Lagom till Novisens födelsedag! =)
Bara hon vet vem som skrivit på önskelistan om att få bli gudmor! =) hehe!
Helt galet att vi ska få eN bebis till att snuffa på! Finns inget bättre!

Nu framöver har vi ganska fullspäckat schema, i morgon åker Michael o fortsätter sin tatuering på armen. Så jag o barnen blir ensamma, men vi överlever nog! =) Det jävliga är att då komemr det inte bli mycket gjort här hemma, det är sååå svårt att fixa o trixa med barnen i hasorna. Och jag har lyckats (skapat) två barn som ska ha väldigt mycket uppmärksamhet, helst hela tiden. Liam är ju lite smidigare nu, han springer ju runt o tjatar o tjatar, så det räcker oftast med att lyssna på alla hans påståenden och historier, det är ganska ebkvämt, för han komemr ju inte med nån svårare frågestund efter så jag verkligen lyssnat på honom!

Men vi ska hinna med att åka till Varberg lite med.

Haha, nu sitter Nova-Lee o gungar i takt till sitt piano! Haha, vad roligt det ser ut!

Har börjat med grövre mat till Nova-Lee nu. Upptäckte att hon  sitter och är tuff med sina tänder att hon tillome tuggar GRÖTEN hon får, så varför ge henne pureéad mat. Nej nej, så nu är det klumpar o bitar i maten och hon känner sig görtuff! Och det är ganska skönt när man lagar maten till henne så behvöer man itne dra fram mixern o så utan det räcker att macka lite med gaffeln! =)

Nej nu vaknade Liam Tjatfabbro så jag får avrunda, det går inte koncentrera sig på att skriva när han är i närheten, haha! Min älskade kille!

Ha en bra en, så ska jag försöka skriva snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0