Dags att damma av bloggen kanske!

Ja, inte nog med att jag fick karpaltunnelsyndrom så bloggen blev lidande, våran dator gick sönder också. Har de senaste månaderna fått sitta o surfa på Michaels Iphone. Lagom jobbigt.

Det har hänt MASSA, det finns ingen möjlighet att jag kan återkalla allt här.

Vi ska flytta till ett mysigt litet hus på landet. Vi packar o målar huset och grejar för fullt. Och flyttar vöäl inom en dryg månad, skulle jag tro. Liams födelsedag 1 Maj kommer firas i nya huset i alle fall!'

Håller på att planera Novisans dop också. Bättre sent än aldrig! Har ändrat mig och kommer INTE bjuda på mat på dopet. Det är mitt i flytten, så det får räcka emd några hemmagjorda doptårtor, så är det snabbt överstökat! Jag har inte tiiiiiiid! Varför har dygnet så få timmar!?

Har fått riktiga problem med ryggen också. Den utlösande faktorn var ett gekåsbesök med Nova-Lee i bärselen.... SUCK, sen dess har jag ständigt ont. Kan itne resa mig normalt från en stol, måste hålla i mig i något... Suck. Det är inte lätt att vara 23 år i en 63-årings kropp!


Lilla hjärtat

Nova-Lee har blivit riktigt stor. Hon har två tänder, hon vänder sig, hon sitter o leker. Hennes favoritsysselsättning är att jaga stackars Bambam med gåstolen. Som dom busar! =)
Hon äter massa massa mat. Ersättning på morogn o kväll o däremellan är det två måltider med gröt o en måltid med riktig mat, och hon älskar det. Så mycket så att hon knappt vill ha ersättning längre. Provade ge henne välling så kanske hon gillar det bättre, men jösses vad arg hon blev då. Det smakade pluttäckligt tyckte hon. Så vi fortsätter med ersättningen så länge hon vill. Dom har ju gjort en ny nu med, så man kan hålla på med den längre. Det är helt OK. Huvudmålen består ju ändå av riktig mat nu, så jaja.


Jo, huset. Det är ett hus på ca 130 kvm. Två våningar, med tre sovrum och allrum på ovanvåning, och en bajstoalett med såklart. 'Nedervåning är ganska sdtort öppet kök med matplats, vardagsrum/matsal, egen tvättstuga och badrum med dusch. Garage och två carportar. Inglasad altan, och liten uteplats på både fram o baksida, så vi kan njuta av solens alla uppetimmar! Det komemr bli så härligt. Och framför allt komemr det bli skönt att äntligen kunna bjuda hem folk! Underbart! Och Bambam kommer få massor hudnkompisar runt omkring och stora utrymmen att springa runt på!


Nu har jag massa annat att ta tag i. Har bara haft datorn sen igår eftermiddag och hemmet är redan lidande, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0