Dålig karaktär!

Fy och USCH vad jag har syndat i helgen. I Lördags var jag och barnen uppe hos min syster, där åt vi frallor vid lunch och pasta till middag, 2 måltider, ajabaja! Plus att till frallorna åt jag några kakor! Det har jag inte ätit på flera veckor. Snacka om sockerdjävulen växte inom mig då. MUMS vad gott det var, mkn syster har alltid sååååååå goda grejer, den jäkeln! =) Sen åkte vih em till Momma o Pelle Plutt o hjälpte henne med datorn som någon idiot pillat på!

I går kom Michaels pappa o lillebror hit. Då bakade jag en After Eight-kladd kaka. När den stått halva tiden i ugnen så försvann strömmen, haha så den fick bli klar på eftervärmen, det tog ca en timme! =) Jag smakade inte ens en liten liten bit, duktiga jag! Men vad dom sa så var det väl med den after eight som var i smeten redan, jag hade nämligen lagt ett lager after eight över också som det stod i receptet, men det var visst over the top. Så handvispade (strömavbrott, jädrans) jag grädde till dom tjocka asen!
Sen lagade jag fläskfilégryta med citron och svamp och vitlök till middag. Det blev jättegott. Där syndade jag igen, tog lite tagliatelle till, det är ju sååååå gott!
 Sen åkte dom hem vid tretiden tror jag. Då skickade vi sms till Tångaberg och frågade om vi skulle komma o hälsa på. Vi hade snackat lite om det tidigare i veckan nämligen, men så blv det ändrade planer när Michaels pappa kom istället. Men han brukar inte bli så långvarig pga han kommer så tidigt!

Så då åkte vi dit, fick först ragga tag på ett ställe som hade öppet på en söndageftermiddag för att ha med en liten blomma till Johanna som fyllde i lördags! Hittade vita "bubbliga" tulpaner som jag bara ääääälskar, så det fick hon!
Där blev vi först bjudna på tårta o kaffe (ingen tårta för mig inte!) men kaffet var riktigt gott, jag hade inte druckit kaffe på lääänge! =)
Sen var det meningen att dom redan skulle ätit men det hade blivit krux i planeringen, så det hade dom inte gjort. Så vi belv bjudna på sen middag där. Sååå gott. Nån karré-gryta var det, så gott så gott. Där sydnade jag igen, ris till det... SUCK!

Åkte hem nån gång efter nio och barnen la sig direkt! Dom var övertrötta båda två. Nova-Lee hade gapat o skrikit i flera timmar! Hon brukar alltid somna jättebra hemma hos dom men igår somnade hon en stund sen väcktes hon en gång och efter där var hon blindgalen! =) Mitt lilla hjärta! =)

Nu ska jag strax åka o hämta Liam och funderar lite på att åka o handla med honom och lillan. Han tyckte det var jätteskoj att få scanna varorna själv, så han kommer nog vara ganska smidig att ha med sig framöver! =)

Är så dålig på att ta med mig kameran när vi gör nåt, måste verkligen skärpa mig med det. Jag har typ BARA bilder här hemifrån!

Kanske ska till varberg igen på... torsdag...(?) till Herberts med barnen. Älskar det stället! Hur bra som helst, där är det inte svårt att få tiden att gå! Sen vill jag kika på HM med. Har visserligen beställt en laddning kläder till barnen från internetsidan, men man kan inte få nog. Vill köpa en jacka till Lillsnurpan där.


Åh, hon fick en såååå fin jacka av min syster när vi var där. Ska lägga in kort. Det är storlek 80, men viken man ärmarna så funkar det alldeles utmärkt! =) Älskar Name It kläderna!

Tjo, nu drar jag, min dotter skriker som attan! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0