Jag bestämmer!

Så jag är alldeles ensam.... Helt ensam i hela v´ärlden känn det som. Mina barn bara sover o sover o sover!  Visst man älskar dom som mest när dom sover, men jag tycker att den perioden borde vara på NATTEN! Michael har övergett mig för sin lastbil, han tycker det är roligare att fjanta runt på skogavägarna istället för att vara hemma o hjälpa mig med det enorma berget av disk som står o elakt skriker mitt namn! Nästan väsande skriker det "Taaa mig, diiiska mig, Jaqueline, taaa mig"

HÅLL KÄFTEN!

Liam har sovit sen jag hämtade honom från dagis. Skulle verkligen behöva väcka honom, men det tar emot, han har sånt hemskt humör när man väcker honom! Han får sova en liten stund till!
Nova-Lee har sovit i dryga två timmar nu med. Suck vilka tråkiga barn jag har! Jag beställde snälla glada VAKNA barn, men fick sömntutor! Fast då inte på natten, såklart. Nova.Lee fortsätter sin hemska ovana att vara vaken på natten och till råga ska hon upp runt femsnåret. Jippie! Skitunge!
Jag vet att det kan bli ändring sen när hon får eget rum, då stör hon inte lika mycket när hon ligger och diskuterar med Asta på småtimmarna, men samtidigt så har jag ångest när jag tänker på det. Ska min lilla docka bli så stor o sova själv? Michael är mer än redo att hjärtlöst kasta ut henne från vårat sovrum, me jag vill inte ens tänka på det. Liam fick eget rum när han var ett halvår (eget rum kan mani nte kalla det, en ombyggd klädkammare utan dörr) då var det jätteskönt. Men jag antar att man är mer pjåskig nu när det är andra barnet och man vet att dom växer alldeles för fort.

Fick tillbaka bebiskläder idag utan Emma som hon lånade till sin lilla, i storlek 50! HERREGUD! Vart tog min lilla bebis vägen? Visade Michael kläderna och undrade hur i hela friden han kan känna att han inte vill ha en liten till!? Det är helt galet! Jag kan verkligen INTE acceptera att Nova-Lee är den sista, aldrig i hela mitt liv! Jag vill ha ett tvillingpar om ca fem år. SEN är jag nog klar. Älskar barn och liv o rörelse, men jag tror att fyra ungar är enough för mig. Jag kan nog inte ta hand om och uppfostra fler! Herregud, kolla på min trotsiga (nästan)treåring, många tycker nog att jag inte klarar av att uppfostra en! =)
 
Nä, jag vaggade bebiskläderna i famnen och intalade mig själv att Michael bara kommer agera redskap för mig i framtiden. Han ska INTE få bestämma det. Det räcker väl att han bestämmer vad för bil jag ska köra! Jag kan väl få bestämma något med! =)

Jag har på tal om bil hittat en jättesöt bil jag vill ha. En VW Sharan. 7sitsig rymlig familjebil! Dr får jag in både hund och dubbelvagnen, hur bra som helst. Den ska vara svart (eller väldigt mörkt blå).

SHIT, nu börjar diskberget skicka ut spökhänder som drar i mig, så jag får väl gå och förinta det! SUCK SUCK SUCK!


I morgon, i morgon ska jag trotsa min kropp. Min rygg säger "Don´t mooooove" men jag måste verklgien ta tag i packningen. Så jag ska in o handla sån gele på apoteket o se om den gör nån nytta, så ska jag packa MINST 7 lådor! Jag ska göra det obeboeligt här, så Michael också vill skynda på flytten lite. Annars är han den största slapptask som finns, latmask!


Bjuder på en goding:



Hej hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0