Plocka undan?

Jag har alltid sagt att som småbarnsförälder så tänker jag aldrig plocka undan grejer som är i höjd med det lilla monstret som det kliar i fingrarna på.
Liam var lite grann i början tills han förstod ordet JAJJA eller Nej, att han skulle riva ner saker från bordet. Säg att det tog kanske två veckor från det att han introducerades till gåstolen till att han lät alla prydnadssaker vara ifred. Jag har aldrig behövt plocka undan från vardagsrumsbordet eller något bara för att han inte ska förstöra.

Nu har jag en ny toka, som är heeeeelt manisk i att nå och gärna förstöra saker! Hon blir tokig! MÅSTE TA MÅSTE RIVA NER! Jagv et inte om det är en smitta från Liams treårstrots att han river o kastar allt. Hon gör likadant! Och nu har vi ändå inget på vardagsrumsbordet förutom kontrollerna till tvn och lite annat bös som egentligen inte ska vara där. Allt annat är ju nerplockat! SKa jag behöva sänka garden och inte ha något? Så är hon en sån ögontjänare med sina stora blå. När jag strängt säger till henne att JAJJA eller NEJ, så tittar hon på mig med sina rådjursögon och ler så gulligt så man nästan glömmer av sig, tills en hundradels sekund senare hon fortsätter. SKIT UNGE! =)



Kom på den geniala idéen häromdagen. Nova-Lee börjar växa ur badbaljan. Eller hon får ju absolut plats i den, men sparkar hon med benen och flaxar med armarna så har jag vatten ÖVERALLT.

SÅ satt jag och matade henne med kvällsgröten och Liam satt och degade och målade med vattenfärg samtidigt. Det säger ju sig självt, två helgrisiga ungar hade jag. SUCK!
Liam sa han ville duscha (han har STORA problem med att vara kladdig) och han ville ha Nova-Lee med sig för hon var ju också kladdig. Praktmorsa som man ska vara förklarade jag att nej, Nova-Lee får inte duscha med dig.
Två mycket ledsna ögon fick jag på mig då. Kollade på stolen som den också var fylld med gröt, fruktpuré och målarfärg!

IN I DUSCHEN!
Det var ju helt perfekt att sätta henne där i i duschen. Sen så lär hon sig med att få vatten över huvudet på ett helt annat sätt. Liam har aldrig tyckt det vart jobbigt med vatten över huvudet. Men Nova-Lee har itne ritkigt lärt sig att det inte är någon fara ännu! Hon tappar andan och hulkar sig när man häller vatten öer henne, men nu när hon fick sitta o leka i vattnet så glömde hon ju av hur hemskt det är! KANON! Dom duschade säkert i en tjugo minuter tillsammans o hade sååååå roligt! Underbart! =)

Nu ska vi göra oss i ordning och klä oss, så vi är redo att möta dagen. Jag hoppas det blir en mysig dag!


Kommentarer
Postat av: F R I D A - 20 år & 2 barnsmamma

Ja, det är ju helt sjukt mycket bajs överallt! Äckligt! Jaa, det är bra, jag tycker faktiskt att man måste plocka upp det! ;P

2010-03-24 @ 19:58:30
URL: http://fridadrotz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0