tråk och promenad

Har haft en sån där tråkdag. Ingen ork till något alls!

Lagade kålpudding i förmiddags, så Michael hade nåt att äta innan han börja jobba natt och jag o Liam åt det till middag. Sååå gott. Och jag trodde aldrig jag skulle lyckas få i kräsne Liam det, men han åt. Det var väl inte ett halleluja moment för honom riktigt, men han åt! Tjihoo!

Han är inne i en mycket jobbig period nu. Han vänder upponer på ALLT! Han tar upp en grej, enbart för att direkt kasta den någonstans! Shit vad jobbigt det är. Behöver jag säga att här ser ut som sjutton!?

Så nu samlar jag lite energi för att ta tag i diskberget som vuxit igen (varför äter man inte på papptallrikar???) och plocka undan allt som ligger på fel plats och så måste jga dammsuga. Grus grus grus! Överallt. Smutsiga barn o smutsig hund, det kan inte bli så mycket annat då. Men vem orkar hålla på med det nu? USCHA!

I morogn kommer min farmor o farfar till stan, så jag o barnen åker till pappa där dom komemr befinna sig o hälsar på. Ska även få tillbaka Nalle Puhfilten som vi glömde hos Konetere i Lördags.

Innan dess ska vi på besiktning. Nova-Lee sak på 6månaderskollen. Får se hur det har gått med hennes vikt. Hon var ju magsjuk och det tog nog på krafterna. Och sen har hon ju börjat VÄGRA välling. Hon vill helt enkelt inte ha bara. Det som är såå smidigt.... =(
Liam åt välling till alldeles nyss, alltså i 2½ år! Jag har provat vanlig 6-månaders välling också, men då blev hon tooookig, milt sagt. Hon hatade det verkligen. Men jag tänker fortsätta försöka med ersättningen ändå. Hon behöver ju det, och det är väldigt smidigt att kunna ge när man är iväg nånstans. Och på kvällen är det inte så roligt att sitta o mata en trött bebis med gröt! Men men, hon bestämmer tydligen... Vi får se hur det går!

På torsdag hade jag lite planerat in ett besök till Varberg, men det blev inställt nu när jag pratade med Svärmor. Hon kommer på besök istället. Dte går absolut lika bra. Fast shit ska hon se vilken röra vi lever i nu, haha!
Jag har ingen lust att ta hem någon egentligen! Haha!

Konetere. Ifall du läser detta vill jag bara tala om att du är en vacker själ!


Var utepå en lång promenad innan, det brukar inte bli så långt när Liam ska gå själv, men idag satsade jag och han gick banne mig hela tiden. Snabbt i en timme! För honom var det jätte jättelångt ju! =) Min duktiga kille. Och pricken över i. Han plaskade i ALLA vattenpölar vi gick förbi. I Sankmark-Skogstorp var det ett par stycken kan jag upplysa om! Och han hade en vandringsstav som han pokade varens liten snöhög med!


Nej, dags att sätta igång om jag ska se Dating in the Dark klockan åtta. Sen ikväll är det DESPERATE HOUSEWIVES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TJIHOOOO.

Jag kan verkligen inte förstå dom galningarna som inte kollar på det, det är det bästa bästa! (Tångaberg, ja känn dig träffad)

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Konetere

Jaha vilken överraskning man fick här på morgonkvisten. Har ju inte kommit in i vanan än att läsa din blogg varje morgon så nu var det några dagar sedan. Härligt att jag är en vacker själ... Du menar alltså att jag har en vacker insida??

När man är gravid så blir man lite finnig och ful så är det bara.Men det var ju i alla fall skönt att man har en vacker själ på det, skål på den!

2010-03-24 @ 09:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0