Måndag förmiddag

oj, jag är inte bra på detta =) Vi har ett fruktansvärt dålig internet så det blir jättesegt när man använt det lite in på månaden... Därav den dåliga uppdateringen! Det är alldeles för jobbigt att sitta o vänt ai femm inuter för att kunna logga in på bloggen!

Jag ser att Stavfelsnisse är på hugget idag med. Jag är för ivrig så jag hinner inte klicka mellanslag i rätt ögonblick.

Äntligen är sommaren här (säger jag med blåst o 17 grader ute!) Men det är ändå bättre än de 5-6 graderna man är van vid!
Jag har fått färg så det står härliga till, det ser ut som jag har ett vitt brottarlinne på mig när ajg tar av mig, haha, men det gör inget, jag tänker inte visa mig ute mer avklädd än så ändå denna sommaren. Aldrig att jag går ner på stranden i alle fall. Jag har en bebis o en hund som inte uppskattar det så mycket heller, så jag kommer nog ganska smidigt undan!

Liam är på dagis idag. Han var ledig i fredags så det var nästan en vecka sen han var där. Det märks tydligt, han klättrade på väggarn här igår och det är konstigt. Ju mindre han är å dagis desto mindre fungerar hans öron och benen är i turbo! Ändå försöker man aktivera honom hela tiden. Cykla cykla cykla är stort nu. Han är så duktig. Cyklar mycket och långt. Jätteskoj. Och det är skönt när man är ute o går, för han cyklar i mitt tempo när jag går. Så jag bränner någon mer kalori på promenaderna nu än när han ska gå med.

Var iväg i Borås på grillfest förra helgen, det var görskoj. Svängde mina lurviga fram tills småtimmarna!

Nästa helg ska vi iväg på 30-årsfirande. Ska bli skoj det med. Har inte träffat min svåger på nästan hela våren, coh vi har fått tag på en present som han med all säkerhet kommer uppskatta!

Sen så kanske kanske vi ska till Borås DJurpark på Morsdag, som infaller nästa söndag. Vi åker dit med Jimmi, Desse och flickorna i så fall. Mysigt ska det bli. Gott o komma iväg om inte annat!

Idag ska vi träffa Stina, tokstina ska köra en traktor ner till Boberg, så vi möts där. En riktig Bonnatös! =)

I veckan skulle vi också få besök av Varberg, det ska bli skoj. Michaels moster har kommit hem till rätt Nordenland nu med, så vi får banka norskan ur skallen på henne =) hihi! Och Liam tycker det är såå roligt när Melwin o Noel kommer. SOm han gillar dom, det är så roligt. Och här är så bra med, för även om det är dåligt väder så kan dom bröta hur mycket dom vill, bara skicka upp dom för trappan så har dom hela ovanvåningen att stöka på, och stöket behöver man inte bry sig om förrän kvällen! Älskar vårat allrum!

Och på Onsdag komemr Annette och sover över hos oss, det är också uppskattat! Så roligt att ses även om det är sällan det händer! En av de få vänner jag är övertygad om att jag kommer ha kvar när jag sitter på hemmet o är rynkig!  Då kan vi sitta o diskutera gamla minnen, som när vi var på BSB-konsert i Göteborg och vrålade som galninge och tårarna rann, för dom kollade ju faktiskt på OSS! =)
Eller när vi klippte håret och var coolast i staaaaaaan med våra geletaggar i skallen!
Och när vi var ännu mindre och sprang runt i skogarna på Ljungåsen och lekte att vi var smidiga hjortar! Flög fram som virvelvindar! Underbart!
Det är skönt att ha såna som henne! LOVE IT!

En annan sån vän är Ebba-Karin. Nu ses vi typ, aldrig. Jag har två galna ungar att ta hand om och hon har eget företag som tar väldigt mycket energi och framförallt tid. Hon har tillomed blivit lite sjuklig att hon inte ens vill gå hem om kvällarna för tanken på att sortera chokladkakorna i hyllorna känns mer lockande.... (jag älskar henne trots hennes kryptiska tankegångar) Henne kommer jag alltid ha vid min sida, även om vi aldrig ses, och när vi väl ses så är det som igår. Förutom alla hennes många historier om sitt liv. Jag lever mitt partyliv genom henne. Hon är Sex and the City/Falkenberg! Hon är som en skitbra bok! =)

Är lite småirriterad med, det är inget särskilt egentligen, men det handlar om prioriteringar, om att ge och ta.... Jag kan inte riktigt släppa det, fastän det inte handlar om mig eller min familj...

Om tre veckor kommer skattepengarna, och det betyder att jag då kan åka iväg o köpa mig ett matsalsbord, så underbart! Ska bara hitta ett fint också. Jag o Mr M var iväg igår o kollade, och jag hittade ett helt underbart robust vitt bord, lite slitningar här o var, sådär vrålsnyggt, med en lika snyggt vitrinskåp o en skänk till. Men Michael tyckte det var FÖRJÄVLIGT att handla saker som redan var slitna! Så den drömmen försvann...... Mitt underbara Shabby Chic-möblemang gled mig ur näven! Skit också. Han är sååå insnöad på ekmöbler, men jag är rädd att jag snart kommer vara trött på det... Suck! Och det passar inte riktigt in så som jag tänkt.
Kanske jag kan få honom att gå med på att om han fixar uterummet (han vill ha hav/båt-tema där) så kan jag få matsalen. Så när han vantrivs i matsalen så kan han gå ut o sitta vid sitt jävla fiskenät o muttra o blänga! Så tänker jag göra. När jag är trött på att ha en fiskmås som står o råglor tyst på mig i uterummet så kan jag sätta mig vid mitt matsalsbord med den fina duken och den lila jättevasen jag planerar att ha där, och drömma mig bort! Jag tycker det låter som en ypperlig idé, men han är på ett annat plan....... Han fick faktiskt välja vardagsrumsmöbler sist vi var o handlade det för två år sen, och det blev skitfult! Jävla bokfanér, fyyy så fult, men jag svalde och sa ingenting. Lät honom tycka det var vackert i lugn o ro, tills jag råkade göra sönder bokhyllan och fick kasta ut den! Men TVÅ ÅR stod jag ut! *ryyyyyser*

Nej nu ska jag sluta, jag ska ta ett litet bloss o sen sätta igång med mitt hem...

P.s. Jag är absolut inte så bortskämd som jag framstår, haha!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Hej Kompis!! Fullt upp nu fram över ser jag men hoppas på att du har lite tid över för att komma och se hur jag bor nu... Hoppas du får de möbler du vill ha i värsta fall får du sex strejka...haha.



Ha det toppen min vän så hörs vi snart Kram!!

2010-05-24 @ 23:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0