Upptagen människa!

Ojdå, jag är så upptagen numera att jag inte ens hinner med facebook ordentligt! Herregud!
För er som inte vet (hur man nu kan undgå detta) så har jag åter tagit upp mitt stora STORA intresse med hästar. Och inte nog med det, jag tjänar pengar på det jag älskar att göra.

Jag och Stina håller på att bygga upp en liten verksamhet, där vi tar emot konvalescenter (sjuka, skadade), träningshästar eller hästar som bra ska säljas, som är färdiga på travet till exempel.

På gården finns det sju hästar. Varav fyra skall tränas, en ska säljas och två ska bli med föl till våren.
Sen har vi Lilla Lina, en helt underbaring som vi har fått in som är skadad. Hon var klar för premie och kval men fick en mycket ovanlig skada i bakbenet så hon skall stå still närmare ett halvår. Vi hoppas hon blir färdig tidigare. Det ska bli riktigt kul att få fart på henne, hon kommer nog bli något bra! Myspållen!
Sen fick vi in Cassie igår, en stor älgherre som ska till försäljning.

Ficn nyss ett samtal om att stona hade gått ur hagen och sprang på 154an. Jävla tur jag inte åkte, för det visade sig att det inte var våra! Herregud. Men nu är det fem unghästar fångade och går lugnt i Facies hage och väntar på att (skyddat nummer) ägarna ringer polisen och får reda på var hästarna är!!! Suck!
Jag får klä barnen nu och åka ut!
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0