Jag var visst ganska kass....

Det tog inte lång tid att igen misslyckas med bloggandet, haha!

Jaja, så får det vara, jag Har faktiskt annat att göra ibland!

 

Helgen som gick var helt underbar, vädret var kanon, så vi spenderade dagarna ute i trädgården. Liam började leka med grannpojken, så det känns kul, om dom börjar hänge lite nu. Dom gjorde grabbiga saker, som att spela fotboll o skjuta med vattenpistol. Ännu finns det hopp för min lilla kille! =)

 

Sen kom vardagen och med den även regnet, suck! Men å andra sidan behöver vi regn, för vi ska elda. Vi ska elda gräs! En jävla massa gräs! Det ska bli spännande, eller inte, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den saken. Skiten ska väck i alla fall!

 

Jag och Liam har varit ute i regnet nu och tränat med Bambam. Två stora störningsmoment hade vi. Det gick ganska bra, fast med en liten kille som springer efter och frågar "Vad gör du nu?" och "Varför gör du så?" och "Varför ska Bambam göra så?" och vid sidan av åkern hade vi tv å jättekära harar som hade lite öppet älskog, så var inte koncentrationen på topp hos min lille hund. Men jag är ändå stolt över honom, ahn hade inte glömt allt, och han visste direkt när han fick sin väska på sig vad det var dags för. Han började gny och studsa! Hjärtehunden! Och det gjorde nog ändå nytta, trots att vi nte var ute sådär jättelänge, för han är dödstrött nu och bara sover! Men han är ju en ganska lat hund! =)

 

Prinsen går fortfarande med tjock mage, och jag kan knappt kolla på henne längre, jag blir bara arg, för jag vill ha ut kattungarna NU! GENAST! Jädra katt som bara går där och är tjock och slår ner saker med sin giantiska mage! Hon har liksom inte förstått att hon inte är en liten smidig katta längre, utan hon är enorm! Jag ska ta kort på henne sen, hon ser för rolig ut!

Michael säger att hon vaggar fram precis som jag gjorde när jag hade full mage! pft!

 

Har haft lite andra tråkigheter som hänt emd, men inget som kanske är nåt  o skriva med, men det är bara att blicka framåt och hoppas på det bästa. Allt löser sig ju tillslut, på ett eller annat sätt! Men det känns lite som att det uppstår sak efter sak efter sak och vi behöver INTE detta NU!

 

Nova-Lee har en otursvecka!

I Söndags så började hon blöda i munnen, dä hon tidigare slagit sig, och då upptäckte vi att "flärpen" under överläppen hade liksom vuxit sig neråt över framtänderna. Inte så skönt, så igår, måndag, fick vi åka till tandläkaren. Det var jätteskoj och hon charmade allihopa där, tills självaste tandläkaren kom in och skulle pilla i hennes mun, HELL NO sa hon då. Aldrig och fick ett psykbryt... Men det var ju väntat! =)

Det gick OK i alla fall. Han kunde inte se så mycket eftersom hon var så svullen i munnen, så vi fick en gel vi ska smörja på två gånger om dagen (Ja, i munnen på en ett och ett halvt-åring, jepp) och detta ska vi göra i en veckas tid. Och under denna veckan så ska hon INTE borsta tänderna.... Hur go tror ni hon e i munnen efter en vecka, BLÄ! Hua mig! Och ser det inte bättre ut då, så ska vi tillbaka till tandläkaren!

I vilket fall, så efter vi vart hos tandläkaren körde jag henne tillbaka till dagis och hon var nöjd för vi kom mitt i maten, hennes favoritstund på dagen är väl när hon får nåt i munnen, tjockisen!

När jag sedan på eftermiddagen hämtar henne möts jag utav två smått hysteriska fröknar och en unge med tårar rinnande nedför kinderna.

Hon hade legat och sovit ute i vagnen, och när hon vaknat hade dom plockat in henne och lagt henne i soffan så hon fick vakna till liv o slappa lite där. Då hade någon utav hennes fd vänner (jag tar för givet att dom inte är vänner längre) gått fram och helt ur det blå huggt tag och bitit henne i näsan så hon började blöda! Hallå eller, vad är det för vän!? =) Så hon var jätteledsen, det gör ju skitont i näsan! Men det gick över såklart, fast hon såg lite rolig ut på kvällen med asin svullna röda näsa! =)

och den störtlöjliga mamman, som ringer 1177 och frågar om det är tid för stelkrampsspruta när man får ett bett! Dom lugnade mig och sa att det är lugnt, håll det bara rent och se så det inte blir infekterat så är det ingen fara!

 

Och idag, fortsätter hennes otur. Hon hade jätteroligt och skulle åka rutschkana, men trillade ner o skrapade upp kinden!

 

Jag frågade dom vilken kroppsdel dom ska ta i morgon, är det pannan, eller något utav hennes ben?

Fröknarna fick nog dåligt samvete, fast jag menade ju såklart inte så! Shit happends, och allra helst med små nyfikna hurtiga ungar som tror dom är flera år äldre än vad dom är!

 

Nu ska jag gå ner och påbörja mitt övertalning om att det faktiskt är TISDAG och Tvn är MIN, MIN och bara MIN!

 

Först komemr Desperate Housewives, följt utav Big Brother!

Jag har vägt fram och tillbaka, cougar Town eller BB, men det sistnämnda får det bli, det har satt sig i mitt skvallerhjärta! Jag bara måste se det! (hoppas inte min storebror läser detta, då är jag rädd att jag blir borträknad från hans släkt, haha)

 

Men ha en bra kväll, och särskilt du, Emma som ska jobba hela natten! Jag uppdaterar såklart om både Dh och BB i morgon, WADDY!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anya

Tur man har Bloglovin, så missar man inte varken när inläggen haglar eller duggar :P

2011-04-12 @ 20:54:34
URL: http://anayahs.blogg.se/
Postat av: johanna

ha ha ha sikket skönt inlägg... FORTSÄTT blogga, så jag med har nåt kul att läsa :-)



Får höras o se om vi kan få till en dejt med.. Kraaam

2011-04-13 @ 07:00:18
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0