Liam Nyberg Styrmark

Liam började med sin mattebok igår. Jag köpte mest för att prova och se hur det gick, en sån där Bamses Räknebok. Där man ska skriva siffror och lära sig räkna. Vi satt igår i över en timme med den och Liam lärde sig skriva både ettor och tvåor! Jätteduktig. Visst, det är dom fulaste tvåorna man kan tänka sig, men man ser att det är en tvåa, och barnet i fråga är faktiskt inte ens fyra år gammal! Det är inte meningen att han ska kunna sånt nu. Men han tyckte det var jättekul och då är det väl bara att köra på!


Men anledningen till detta inlägget var faktiskt en incident som hände häromdagen, som jag inte vill glömma bort, utan ska kunna läsa o skratta åt lite om ett par år när jag lusläser mina gamla blogginlägg igen!


Nova-Lee har en gåvagn sån vanlig som alla barn har. Denna har blivit en sparkcykel i vårat hem, så Liam lekte med den i hallen.
Jag stod i köket och höll på o torka o plocka o sånt när jag hör honom i låg samtalston prata för sig själv när han körde runt, runt, runt.        "Tjocka kan inte springa, tjocka kan inte springa, tjocka kan inte springa"

Jag höll på att gå sönder av skratt! Vart sjutton har han fått det ifrån? Låtsades han att han var jagad av någon tjock människa, eller vad? Jag förstår ingenting! =) HAHAHAHAHAHA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0