Massa nyheter

Jadå, här händer det grejer serrni! (jo, serrni är ett ord, här i Gödastorp i allefall)

 

I Fredags fick vi en liten gäst, som skall vara här i två veckor. Den gästen lyssnar på låten Black or White och har ingen näsa... Han heter Jackson! Min storasysters lilla hund, som ingen annan vill vara hundvakt åt, han får komma till oss. Vi tar emot såna udda gäster i vårt hem, vi dömer inte ut någon för att han ser annorludna ut eller kanske inte ritkigt beter sig som en normal liten hund..... Men han är den goaste lilla hjärtehunden ändå! Trots att jag redan varit beredd flera gånger om att skicka honom till tjottahejti, så smälter man när han gör nåt sådär gulligt....

Han och Bambam är bundisar i alla fall. Dom förstår varandra, och älskar att busa tillsammans. Bambam har dragit med Jackson ut på äventyr här, fast som tur är så springer inte Jackson långt. Han är väldigt beroende av En månniska just nu, och den människan är Jag. Han följer mig vart jag än går, som en liten trubbig svans och får panik om jag går in utan honom eller fy mig, går på toaletten ensam!

Däremot, så fungerade inte han och Prinsen denna gången. Dom har aldrig brytt sig nämnvärt förut, men nu var hon en hormonstinn högdräktig katta som gick här o fräste, så dom rök ihop... Två gånger rejält... Sen flydde hon och födde kattungar. Jomenvisst, fem små underbaringar har vi fått. Tre stycken gråa med beiga inslag och två svarta med brunt och vita ränder. Helt underbara små! Två hanar och tre honor.

Så nu har Prinsen fått flytta in i tvättstugan för att kunna få vara ifred med sina små, och hon tycker det är jättebra. Hon är världens bästa kattmamma. Hon ligger där så tålmodigt heeeela dagarna o matar dom små, och det har redan gett ersultat. Idag så tog den mörka lilla honan riktiga steg, annars kravlar dom sig fram ju, men hon gick på fyra om än ostadiga små ben. Tänk vad det värmer i mitt lilla hjärta att se dom små göra framsteg!

Får verkligen hoppas det fortsätter vara såhär gott väder, tills Jackson åker hem, så hundarna kan vara ute hela dagarna som dom vart hittills!

 

Nova-Lees mun är bättre, men det ser fortfarande konstigt ut, hua mig! Får åka in igen och be dom kolla på det nu när svullnaden i alle fall har lagt sig.

 

Har börjat spela ett nytt spel på facebook nu, Ravenwood Fair, men något på denna datorn gör så att jag inte kommer in där hemifrån! GAH! Jag vill spela!!!!! =)

 

Fick ännu mer besök igår. Mr M´s lillebror Jocke och hans kompis Kitte kom till Falkenberg och fick då sova här hos oss. Dom skulle träffa B-rudar.... Ja, dom säger så, B-rudar.......

Det var mysigt med sällskap igår, eftersom Mr M jobbar natt denna veckan, fast det blev alldeles för sent, jag är som en zombie idag!

 

Så idag åkte jag o barnen ner med väskorna til lcampingen när farmorn och dom hade landat, så grabbarna slapp bära runt på dessa hela dagen. Barnen fick varsitt påskägg av farmor, och dom blev helt saliga, båda två. Yeah, min ett och ett halvt-åring ÄLSKAR godis! Liam visste inte ens vad godis var i den åldern! Shit....

Men det var inte meningen att hon skulle fått ett eget ägg, för hon fick två stycken helt underbara Villervalla-klänningar av farmorn, men så hade hon gått in på gekås o hittat ett Hello Kitty-ägg som hon bara blev tvungen att köpa. Men Liam har nu fått det godiset! Han sover med sitt påskägg nu, haha! sÖTNOSEN!

 

Väntar bara på att klockan ska bli 22 nu så jag kan gå ner och kolla på Big Brother. Fy fasen vilken vecka dom har framför sig... Dom har  i uppdrag att gå upp i vikt. Igår kom det in en STOR vagn helt FULLSMOCKAD med bara godis o chips o pillirumpanbågar... Tänk vad jag skulle trivas. Plus att en tävling var att göra egna designade donuts, fatta hur gott. Jag Älskar, nej nej, jag  DYRKAR donuts! Det är en gudagåva, donuts! Jag var så avundsjuk alltså.

Och uppå detta frosseri, så var det en till tävling.... Efter att dom ätit allt godis o sånt så kom dom in i slussen, där dom skulle äta TIO korv med bröd på kortast tid!! Hallå eller, det är ju vansinne! Simon, den glade norrländke killen, han vann. Han tryckte ner tio korvar med ett leende i hopp om att få ett fint pris, och när han öppnade priset så var det en SPRAY TAN! HAHAHA! Männens MAN vann liksom en spray tan, hur kul tyckte han den var då. Så han gick med sitt leende ända hela vägen in på toaletten och spydde, och kom ut lika glad! HAHAHA!

Undra vad dom ska få frossa idag. Varje dag komemr det in något nytt på denna vagnen och dom MÅSTE äta upp allt där är.

 

Nä, nog om detta, jag kommer ändå ha en dialog om detta ikväll, fast över SMS, som varje kväll, med min vän, som faktiskt också kollar på detta program och tycker precis som jag att det är skitbra! SkandalTV är det bästa!

 

Nej, nu tänkte jag att jag ska kolla lite blocket annonser, det tycker jag är kul! =)

 

Ha en bra kväll!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anya

När jag kollade på senaste BB avsnittet imorse, före frukost, tänkte jag att jag LÄTT kunde käka upp hela den där vagnen helt själv. Men nu, not so much... Fy fan nu mår jag illa bara jag tänker på det, och jag som ÄLSKAR godis.

2011-04-20 @ 22:26:36
URL: http://anayahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0