Bullerbyn, vilket ställe

Kommer knappt ihåg varför jag gick in här, för jag har egentligen inget att skriva om... Minnet är otroligt bra, men kort.

Har knappt hunnit andas ut efter förre helgens besök på High Chaparall... Nej, jag var ju inte där för att sukta efter cowboysare, utan jag jobbade på SM i Bruks o IPO. Det var en riktigt rolig helg, fastän man var helt slut efteråt.
Jag hade Åse o Kaj med som sällskap, utöver min ludentuss Bambam då. Vi bodde i grannens halva husvagn och hade det jättemysigt!
Där införskaffade jag mig en ny sele till Bambam, en Björkis-sele i turkos, skitsnygg och bra. Samt ett bälte, så jag har händerna fria och kan låta hunden dra ordentligt! Så vi har vart ute i veckan o övat på att dra!
Bambam blir bättre o bättre. Men klart det är svårt för honom att förstå att efter tre års nej-sägande när han drar i kopplet så ska han helt plötsligt ta i allt han kan för att dra, men det är på GOD väg.
Kommit en bit med röstkommandon. Höger och Vänster sitter ganska bra, Sakta och Iväg sitter kanon.
Sen om han faller ur spåret vi går på så är det Hupp Hupp, så faller han tillbaka igen.
Samojeden som annars är otroligt envis och gör inte mycket gratis.... Men detta bevisar bara att han tycker det är roligt och suktar efter att få lära sig mer mer mer.
Sen vi började träna ordentligt har han börjat gå upp i vikt... Höftbenen som alltid varit påtagligt kännbara är nästan helt under muskler nu. Ryggen är stabilare och nacken ska vi inte tala om. Efter denna vintern räknar jag med att han ska vara ordentligt musklad.

Hade även besök utav Anna som jobbar på OriJen idag och hon lämnade mig lite foderprover så får vi se om det kan vara något för honom. Han behöver ett bra foder, som han faktiskt äter! Nu går han på James Wellbeloved och det funkar, men inte mer, han äter, men inte gärna. Så vi får se!
Det ska bli intressant o se om han går med på ett byte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0