Måndag morgon, allt är GRÅTT!

Åh, det värsta som finns är väl att försova sig en måndagsmorgon, när man vet att veckan är helt fullproppad med massa viktiga "Måsten"!
Ungarna krånglar på morgonen, morgonkaffet hinner inte komma till sin rätt och håret fick ingen genomgång av borsten ens!
Men barnen var på dagis 07.58 och där såg jag ljuset!
Hann ju aldrig göra min frukost/lunch jag skulle ha med, så jag fick åka inom ICA o shoppa.
Jag fick med mig yoghurt och kokade ägg (från salladsbuffén) till frukost och dagens lunch består av en grönsallad och grillad kyckling. GÖTT!
Jag köpte INGEN Cola! Duktiga jag, och INGA mazariner.

Helgen har varit helt underbar!

Angelica kom i fredags och stannade över helgen.
Lördagen spenderade vi ute i de härliga halländska skogarna i jakt på guld.... Alltså kantareller såklart. Vi kom hem med 0 kantareller. Inte en enda jävla gul svampjävel! =( Men desto mer björnbär/hallon/blåbär! =)
6 timmars slit i skogen. Hela lilla familjen.
Inte visste jag att min lilla dotter var en så fin primadonna så hon inte kuna gå själv i skogen, det var ju ojämnt underlag tyckte hon.... Vi fick turas om att släpa på klumpen! Suck!

När vi kom hem på kvällen så hade barnen bestämt att vi skulle äta middag hos grannen, så där blev vi bjudna på en görgo fläskfilegryta! Och gubbarna hinkade vin efter vin efter vin.
Jag gav upp rättså tidigt, var nog hemma vid tjugo över elva med barnen.
Mr M kom vid två-tiden och gjorde en störtdykning ner i sängen. Kändes nästan som att vi hade vattensäng då, jag var påväg att flyga ur! hihi

På Söndagen var av förklarliga skäl Mr M lite trött, så jag, Angelica, Nova-Lee o Bambam åkte till Sjönevads Marknad och lallade runt lite. Kom hem med tre korvar, en ljusrosa drömfångare till Novisen och en jättestor Hello Kitty-ballong!
Bambam betedde sig som en SKUNK på marknaden. Han hade helt fel inställning och skulle moppsa sig mot alla andra hundar, jag blev tokig! Men så fort det kom fram någon o berömde honom så smälte jag igen.
Jag har börjat tänka lite mer på det nu, och det är mycket folk som stannar en när man har en Samojed! Alla älskar min nallebjörn! =) Jag med!

När vi kom hem därifrån så tog vi en promenad med grannen Malin o hennes hundar och fick med lite mer björnbär hem, så jag åkte på att baka paj! =)  Det finna väl inget bättre än paj? Jag älskar paj! (fast nu kommer jag inte äta det på en låååååång tid)

Sen var det dags att köra Angelica till stationen så hon kunde åka hem och därefter hände inte många knop!
Jag åt Mama till kvällsmat  ialla fall, det är KÄRLEK!!! Äntligen hittat ett ställa i Falkenberg som säljer det, så jäääädra gött! Nu behöver jag inte tigga hos min älskade vän längre! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0