Tisdagsträningen

Äntligen kunda jag med att ta med Bambam på träningen igen, efter att tikarna löpt färdigt, och han förvånar mig faktiskt ibland.
Först så är han lika jobbig som vanligt med sitt skällande, men nu ledsnade jag och tröttnade på att gulligulla fram allt, så jag tog i med hårdhandskarna och tryckte till honom och tjo o tjim, det funkade. Bättre än annars i vart fall. No More Mr Nice Guy!=)
Han reagerade så dumt på dom utomstående tikarna som är med oss. Han skäller o morrar och gör små "utfall". Jgav et ju att han inte skulle göra något mot dom, men det är ändå ett fy helsikes sätt att uppföra sig på. Så det höll jag på med ganka mycket, att han skulle vara nära brudarna utan att bry sig om dom, bara bry sig om matte! Och det gick bra, mycket pock och korrektioner och godis.
Sen flöt allt på kanon!

Jag blev impad av Bea som när hon tränade inkallning på Charly förlorade honom för en sekund och han hittade Madison och sprang och busade, men efter ihärdigt hopp och studs och glada lockrop så fick hon upp honom igen och kunde slutföra! Det var riktigt roligt. Både att se henne försöka göra sig till den roligaste matten i hela världen och det var en fröjd att se Charly hitta tillbaka! GOOD JOB!

Sen var det riktigt kul att se Xena, som gärna vaktar leksaker o mat. Vi hade lockbete utställt på små tallrikar i form av congacsmedwurst och hundgodis där vi skulle zickzacka. Det trodde vi kunde bli ett moment där hon skulle bli tokig, men hon hade bara ögon för matte. Hon försökte väl nypa åt sig en korvbit, men de andra hudnarna kunde hon inte bry sig mindre om, det var också väldigt roligt!

Lackie gjorde jättebra ifrån sig med, den lilla dvärgpinchern (råtthunden =D) Hon är jätteduktig när hon bara lägger den sidan till! Hon är en riktig mammagris med, så det är ju kanon!

Bertil det lilla yrvädret lärde sig ligga igår, haha! Hundskrället har vägrat ligga förut, men nu Gödastorpsträningen gjorde susen, och nu ligger kan på kommando! =) Eloge!

Liam var med under träningen och fick lov att låna Lille tjockschnauzern Kaj, och fick faktiskt både kontakt och fart på den hunden. Det värmer mitt lilla mammahjärta när jag ser honom kämpa för att få hunden att göra de olika momenten. Ni som vet vem Kaj är kommer inte tro detta, men Liam fick faktiskt Kaj att hoppa över hinder igår!

Sen har vi polargänget, Madison, Sudden och lappisen Jajja med matte Annelie som är helt suveräna allihopa. Både duktiga och helt underbart vackra! Jagv et inte vilket det är som gör mig svagast =)

Nej, nu ska jag återgå till mitt, ska packa färdigt inför resan idag.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0