Påskhelgen

Ja, herregud, vilken helg det varit, vart ska man börja!?

 

I Fredags så vaknade vi ganska tidigt. Gick upp och fann snabbt att det var helt underbart väder ute!

Jag och Mr M skulle iväg till Borås, för att ha en helkväll med Proll o Emina.

Vi åkte dit vid ett-tiden, när mamma och lillasyster kom och tog barnen.

När vi kom dit så gick jag och Emina direkt till hennes salong där hon jobbar, Glamour (Rekomenderas varmt) och jag blev serverad ett glas rosé och så började hon arbeta sig igenom min hemska kalufs. Jag fick fina sommarfräscha slingor och hon klippte av och upp håret. Kanonfint blev det! Jag blev jättejättenöjd verkligen, så Emina, du är en ängel, tack!

Sen gick iv hem till hennes etta mitt på torget i stan och gjorde oss iordning snabbt, väntade in killarna som hade gått till Prolls tvillingbror för att hälsa på och när dom kom så gick vi till Jensens Böfhus och åt en go middag. Det var många skratt, och jag har en hemsk film som bevis på hur roligt det var.....

Efter vi hade avnjutit den goa middagen, (jag åt kyckling ) så gick vi vidare till Sagateatern, där stand up-komikern Shan Atci hade en show och gud vad rolig han var, fast det var ganska kort föreställning, men ack så rolig!

Och därefter gick vi hem till Emina igen och provade Zumba... Vissa som var lite mer påverkade av det starka i glasen såg JÄTTEROLIGA ut... (Proll)

Och när klockan hade blivit tillräckligt för att gå ut på krogen spatserade vi ner till Harrys. Där var det ganska så roligt. Alla dessa människor och deras HEMSKA kläder, den ena efter den andra kom dom in med hemskare och hemskare kläder! Bara att få se dessa tjejer gjorde det värt att gå dit. Sen var det kareoke! Yes, även därifårn har jag en fin liten film på uppträdanden från vårt sällskap! HAHAHA!

När klockan hade blivit halv ett eller nåt s var jag jättetrött och blev den som fick bryta upp kvällen. Vi gick hem igen och Mr M och Proll stack iväg o köpte nattamat, Kebab fick det bli! Mums, sen slocknade jag! Dom andra var visst uppe längre och det hade kommit dit fler folk och så, men jag hade inte en susning om det. Hur djupt sover man inte då? Detta var alltså i en enrummare!

 

På lördagsmorgonen när vi vaknat bestämde vi oss för att gå ut på stan och äta våfflor(jag var ruskigt sugen poå våfflor) så vi gick ner på stan och letade efter nåt bra ställe, men vi hittade inget direkt, så vi hamnade tillslut på Tant Gröns uteservering och åt enorma räkmackor till frukost! Helt underbart, oc helt overkligt att vissa faktiskt lever såhär glassigt! Haha!

 

Sen när vi suttit där i nån timme elelr två så var det dags att säga adjö och åka hem, vi skulle få besök på eftermiddagen och min mamma hade bråttom iväg.

Vi kom hem och vädret var fortfarande helt underbart! Mamma åkte och Angleica stannade kvar. Hon ville sitta hos oss med en vän på kvällen och äta och dricka lite, och det var OK, för vårat fikabesök (Johanna, Gabe, Elisabeth o barnen) skulle följa på oss ner till campingen, till Michaels mamma med familj. Men när vi kom dit så var där tomt, och vi ringde till Peder och han hade missuppfattat mig, så dom hade stuckit iväg. Så vi köpte med oss pizza och åkte hem igen, haha! Men det var jättemysigt, som alltid när man har den familjen på besök! Mycket trelvigt sällskap och störtsköna ungar! Melwin var nog glad, för hans lilla katt Prinsen hade ju sina små bebisar. Prinsen var ju Melwins katt förut, innan dom besätmde sig för att det tyvärr inte gick ha kvar henne där dom bodde, så han har lite svårt för att hon bor hos oss, men han blev jättekär i dom små och satt väl där mest hela tiden. Och så sov ena kattungen i hans händer, det var hjärtskärande nästan! Men han kommer nog snart igen!

Men allt roligt har ju ett slut, och denna gången var det Johanna som skulle till jobbet, så dom åkte strax efter åtta. Två mycket trötta barn hade vi då! Dom somnade snabbt.

 

Igår, söndag så var det meningen att Jimmi och Desse skulle komma till oss, vi bruakr alltid träffas under påsken, men dom fick förhinder så vi lbev ensamma. Då åkte Mr M iväg med Gabbe och någon mer kille och fiskade hela dagen istället. Tröstlöst, dom fick EN fisk på hela dagen, hahahahaha!

Jag hade kvarterets alla ungar här och vi sprang runt o busade hela dagen. Hamnade nere på granngården och fick en kopp kaffe och satt o snacka lite skit. Sen på kvällen var vi bjudna på lite vin o middag hos Brittan o Arne, Moas föräldrar, så vi gick över dit och blev bjudna på något jag inte ätit förut. Vi fick Lamm. Och himmel så gott det var! Alla åt och åt, hur gott som helst! Och den såsen vi fick till var inte att leka med! Mycket gott, och vi hade en riktigt trevlig kväll. Barnen somnade på soffan, fast Nova-Lee vaknade efter ett par timmar och satt bestämt och försökte hänga med i samtalen och skulle inte sova! Hahaha! Vi var hemma vid ett-tiden igen och hade sovmorgon i morse.

Idag har Liam och Mr M varit iväg o fiskat hela dagen, jag och Nova-Lee har bara myst! Härligt.

Nu hörde jag att dom kom hem, så jag får välkomna mina killar!

 

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0