Första dagen på jobbet - tröstshopping?

Igår jobbade jag minh första sega dag efter semestern! Man var aningen gröt i huvudet och det var segt! Men det gick ändå!
Åkte till Gekås efter jobbet för att handla det sista som behövs innan bebisen kommer! Herreguuuuuuuuud vad folk det var! Jag trodde den värsta semestern var slut, men kön ringlade sig runt ända borta vid pressbyrån. Men som tur var för mina gravidsvullna ömma fötter så gick det ganska snabbt ändå. Jag hade tvingat med mig vännen Gebba- som för övrigt hade namnsdag i söndags....... Jag vågade inte ritkigt åka själv, ifall ifall, jag SKA ju ta det väldigt lugnt o försiktigt.... Och Michael är ingen höjdare att ha emd sig på shopping, absolut inte till Gekås iaf!
Jag fick tag på en hel del fint, lite söta babybodys, ett nytt skötbordsunderlägg o lite oljor o amningsinlägg o bindor o sånt kul man måste ha efter att bebisan kikat ut! Min lilla Nova-Lee! =)

Sen när jag körde från Gekås skickade jag ett SMS till Syster Fluff (Annette) och skrev att det nu var fritt fram att komma o våldgästa oss, och det gjorde hon, elelr hon var redan påväg. Så jag hann precis slänga av Ebba hemma och in med påsarna i hallen, så kom Nettanfjärtan och hennes Jonathan. En mycket trevlig kille hade hon med sig, tummen upp!
Liam fick ett spel när dom kom så oväntat på kvällen (klockan var trots allt över sju) och spelade pajas och sprang framo tillbaka, fort fort o var jättetuff! =) Fyyy så löjlig han är. Så han var inte isäng förrän strax innan tio igårkväll, och upp till dagis idag, tjihoo, men det gick bra!
Kvart över sex i morse hörde jag dom platta babyfötterna komma springandes och in komemr en strålande unge och börjar klia mamma i håret, och standardfrasen - "Vad gör du, mamma?" Och tittar bedjande med sina stooora blå ögon =)
"Mamma sooover hjärtat, en ltien stund till...." svarar man då och försöker få ner honom i sängen och vila en stund...
Men icke, då spärrar han upp ögonen och ler jättestort- "Men, vad gööör du mammaaaaaaa?"

"Jaja, jag är vaken.... SUCK!"

Så innan dagis idag så har han hunnit kolla film -Bolt, såklart- och äta lite macka hemma (han äter frukost på dagis annars) och slappat i soffan! Goding!

Innan när jag lämnade honom på dagis, så var det till min stoooora besvikelse bara vikariefröknar där. Första dagen efter en månads semester..... Det var lite dåligt faktiskt. Småbarn blir lätt väldigt blyga då... Oc inget undantag här inte. Men Ella kom till undsättning, och mötte honom, så han tog hennes hand och tvingade med stackarn in till stora fönstret för att vinka hejdå och göra slängpuss! =)
Kalle var inte på dagis! Liam ville leka med honom idag, men ack nej!
Och Kia som Liam längtat såå eftre var inte heller där! Får hoppas någon av dom dyker upp snart!

Nä, nu ska jag jobba!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0