Fredagsmys

Ja, här händer inte mycket.

Liam fortsätter vara hur duktig som helst med kisseriet utan blöja. I morse hände det visserligen en olycka och han glömde av sig, och guuud vad han skämdes när han kom på det. Ojojoj! Stackarn.

Idag har vi inte gjort mycket. Åkte in till stan i förmiddags o skulle köpa citron till mirakelmedlet så jag kunde börja städa, så det gjorde vi, och köpte på oss lite fika och åkte hem till min far och avnjöt dessa goda bullar och kolakakor där. Gottis!

Sen åkte vi mot Blomsterlandet. Jag ville haft nya blommor till vardagsrummet o sovrummet o Liams rum. Kom hem med bara nya blommor till köket. Aj, som det kan gå. Köpte ett tre-pack snittblommor med som nu pryder mitt köksbord. De går i grönt, vitt o cerise, lovely!! =)
Ville haft tulpaner, men det fanns inte... =( Jag älskar tulpaner plus att jag ännu inte fått inviga min snygga tulpanvas! Hallå!
Men ett jädrans snyggt köksfönster har jag iaf. Med tre nya blommor. Gröna växter kör jag ju bara, typ. Men de två på kanterna de är gröna stora blad med cerisa kanter, skitsnygga, så dom fick följa med hem. Sen fick Liam välja och han valde den som såg mest ut som en majja-planta, hmm! Men det blev fint! =)

Sen somnade Liam på vägen hem, strax innan två, s han fick åka rätt in i sängen när vi kom hem, och där låg han till halv sex!!! =)
Snacka om trötter!
Så jag hann fixa lite i köket och börja skura badrummet. Men där blev jag bara halvfärdig innan han vaknade och skulle ha sin mat- ter o en halv timme för sent...
Och mitt i maten så hörde vi en lastbil utanför, då kom pappa hem, då gick det inte äta mera.

Så vi sprang ut och satt i lastbilen och tutade lite på hornet (grannarna hatar nog oss) och sen gick vi in o fika. Bulle och kaka igen =)
Och nu står grabbarna i duschen och jag väntar o väntar på att dom ska bli klara, så jag får komma in i badrummet o fortsätta snart!

Ikväll är det fredagsmys.
Vi ska göra lite varma mackor o äta lite gottegodis... Michael ville kolla på Friidrotten (som alla andra kvällar denna veckan) men då säger jag upp mig o lägger mig tidigt idag igen.
Igår gick jag o la mig strax efter nio, superduperskönt! Är så fruktansvärt trött nu. Jag skulle nog kunna sova ett dygn i sträck om jag bara fick! Inga problem!

Nä, nu ska jag börja dra i handtaget. Sitter jag stilla för länge är risken att lillan i magen vaknar, och det vill jag INTE. Hon har vart så lugn o fin idag. Småbuffat nån gång bara, det har vart underbart!
Annars är det en vildbatting där inne, heltokig!! Och nu när det är så lite plats o bebisan är så stor så är det mindre skönt. Ofta gör det fruktansvärt ont! Arma mammor som måste springa runt med dom i magen såhär! Haha!


Ha en skön kväll, för det ska JAG!

Kommentarer
Postat av: Philippa

stackars dig, det är verkligen jobbigt att vara gravid=)

Vad är det för mirakelmedel??? Lät väldigt spännande!

2009-08-22 @ 09:07:17
URL: http://phlippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0