Helgen över för fort.....

Herregud vad tiden rinner iväg! Helt galet.

I Helgen har jag fått massa gjort! Michael jobbade fredag och lördag när vi var hemma, så det blev massa gjort. Kanske ska be honom jobba övertid lite mer? =) Haha, ne tror inte det. Jag är väl lastbilsänka tillräckligt tycker jag!
Denna veckan jobbar han natt så nu lär man inte se röken av honom, skitkul.
Det är HEMSKT att vara själv med Liam nu när jag är så stor. När man vet att det faktiskt inte kommer någon som kan göra ditt o datt... Bara byta kläder på lillgrabben är ett helt företag. Inte det att han itne lyssnar, men man ska böja sig hit o dit och upp o ner. Det är ju helt UNDERBART att han nu faktiskt är helt (Ja, jag vågar påstå det) blöjfri på dagarna! Han är hur duktig som helst. Man behöver knappt påminna honom, för han är STooor kille! =)
Men i vilket fall så är det underbart att man slipper alla dessa blöjbyten!

Jo, vad fick jag gjort i helgen? I fredags gjorde jag badrummet. Skura skura överallt, i alla skåp o skrymslen. I lördags gjorde jag sovrummet och planterade om lite blommor o förnyade lite. Sen kom Virre o Felix till lunch, så därefter blev det inte många handtag gjorde! Käkade lunch med dom o sen fika! Mums!
Och i söndags kom svärmor o svärfar hit på fika. Det var också trevligt.

Idag var jag o jobbade som alltid.. Slutade tidigare för jag hade en tid till min BM kl 13,30. När jag satt i väntrummet kom hon ut och sa att jag var alldeles för sen!!!! VA??? Jag hade skrivit upp fel tid!!! GAH! Och hon hann inte ta mig, så jag fick in o ta blodprov hos en annan sköterska och sen fick jag återkomma imorogn kväll kl 19,00. Jättekul när man är ensam med Liam! Skitkul att behöva ha med honom dit i morgon. Han komemr säkert vara kanonglad. Trött o mör efter dagis! Tjihoo... Men men.

Sen hade jag en snubbe här som lagade mitt hål i väggen där det stack ut elkablar och han kikade på min tvättmaskin. Den stinker MÖGEL och sköljer inte ut tvättmedlet ordentligt. Men som vanligt när amn har Sveriges snålaste hyresvärd så fick jag ett rengöringsmedel för 119:- som jag skulle köra igenom maskinen två ggr med. När maskinen är gammal som gatan och en ny vore väldigt på sin plats. Men ack nej, så naiv jag var som hade hoppats på den lyxen. Jag får glatt fortsätta tvätta med den gamla sletna! Jäkla DÅRE!!!

Var iväg oh fikade med Ebba-Karin också. Hon fyller 23 år idag, så Liam fick välja lite olika blommor o ge henne så fikade vi på ståhlboms! Mys var det verkligen!
Blommorna han valde var förresten självklart rosa, lila o gröna. Buketten blev JÄTTEFIN, men åh så gay min son är ibland =)

N, nu ska jag fortsätta kolla lite FB, FL och bloggar, sen ska jag dimpa ner i soffan med min underbara unge... Som förövrigt har ont i benen... vet itne vad det är emd honom. Han har liksom inga märken eller nåt, men han är ledsen och har ont, så nu fick han faktiskt nappen i soffan en stund...... Jag är en dåååålig mamma som bara vill ha lugn o ro!!! Men det bryr jag mig inte om!


SÅ, tack o hej!

Kommentarer
Postat av: Philippa

SKÖNT med lugn och ro! Det förespråkar jag här hemma=)



Han kanske har växtvärk?

2009-08-24 @ 19:41:27
URL: http://phlippa.blogg.se/
Postat av: Philippa

jo charlie har fått hem sin lillasyster. dom har samma pappa. Helt underbar och väldigt jobbbig!!!=)

2009-08-24 @ 21:46:07
URL: http://phlippa.blogg.se/
Postat av: johanna

Då e min son lika gay.. ha ha Hans favritfärg e rosa, egentligen ville han ha rosa på sitt rum men jag fick övertalat honom att väla spiderman-tapeten istället ;-) "melwin"



2009-08-25 @ 11:29:07
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Philippa

haha jag tycker ju det är så kul med hundarna=) Tanken är väl att Björn skulle träna den lilla, men jag tror inte jag kan låta bli!!! Svårt att int elägga sig i då man vet att man faktiskt gör allt bäst själv;D



Fast har börjat fundera lite hur allt ska hinans med när jag sen börjar jobba!!! hu

2009-08-25 @ 12:41:18
URL: http://phlippa.blogg.se/
Postat av: Philippa

haha så är det här med förresten, får aldrig gjort så mycket som när dom är iväg=)

2009-08-26 @ 14:01:51
URL: http://phlippa.blogg.se/
Postat av: lina

Hej!

Snubblade in här och såg att du med är samojedägare, är det en tik? hur gammal?

// LINA

ps..om du vill kolla in är användarnamnet lina

och lösen 123456

2009-08-26 @ 21:37:12
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0