Morgonstund i lugn o ro!

Idag var det ne liten herre som vaknade innan fem och ville komma o pina mamma lite. Antagligen har han drömt något hemskt!
Så märkte han att pappa var uppe och inte hade hunnit iväg till jobbet, så då hade han sovit fääärdigt sa han. Nej nej nej, det har du inte!!!
Så Michael fick ta honom o bädda ner honom hos mig igen och springa ut och låsa ytterdörren för att inte Liam skulle följa emd honom till jobbet!
Efter ett par om och men somnade han äntligen om brevid mig.
Min klocka ringde vid sex och jag smög upp, tyst som en mus, en väldigt stor mus. Hann ladda kafefbryggaren innan jag hör ett ljudligt DUNS och skriiiiik. Han har ramlat ner från sängen, jippie.

Men klockan sex är jag ingen bra mamma, så upp med ungen, ner i soffan, mys hjärtat lite, på med Pingu, så får jag min morgonstund ifred ändå! Haha!

Nu sitter jag på jobbet och avnjuter min goa frukost! Idag blev det faktiskt köpt ostfralla- var inom Peters Konditori innan jobbet- jordgubbs-yoghurt (har aldrig tyckt om det innan, men igår fick jag ett plötslit sug efter det så då åt jag två stycken, idag har jag bara en kvar...) och en banan kanske går emd ner också, annars får den vänte till senare och bli mitt mellanmål, tilsammans med mitt andra nya MÅSTE-HA här i livet, Granny SMith-gröna äpplen! Mumma! Klarar mig itne utan det!


Igår åt vi räkor, MUMS vad gott det var. jag tryckte i mig TRE mackor med räkor o majjo! Kanongott! Luktar fortfarande skumt om fingrarna efter allt skalande.... Spelar ju ingen roll hur mycket man tvättar händerna!


Min korkade sambo slängde alla skal i vanliga soppåsen också, SMART! Det är inte tömning förrän om en o en halv vecka, vi har gått igenom detta med likmaskar förra sommaren också.... Så då skällde jag på honom och sa att man fryser in skalen tils det är dags att tömma soptunnan! Då frös han in hela soppåsen (den var visserligen ny, kanske något papper i den) Men ändå! haha, han är knäpp min Michael!

Näe, nu ska jag göra nytta!

Ska ju gå tidigt idag för besök hos doktorn. Ultraljud för slutlig bedömning om hur illa det står till inne i livmodern, om jag verkligen måste ta kejsarsnitt! HUA! Fast jag vet nästan svaret redan, men men....

Ska be dom kolla om det går att göra någon slags viktuppskattning också isf. Liam var ju så pyttepytte när han kom, och är denna,likadan och ska plockas ut två veckor för tidigt, det känns itne helt bra! Fast det kanske itne är någon fara!

Hejs Svejs! 

Kommentarer
Postat av: Felice

Tack för kommentaren :) Jag tror inte de har Lagerhaus i Borås, däremot har de flera stycken i GBG där jag köpt mina :)

2009-08-06 @ 10:15:44
URL: http://anderssonfelice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0