Sköna, gröna Göteborg!

Igår efter vår katastrofala morgon var vi lite sugna på att hitta på något.
What? Michale jobbar, jag är typ helt orörlig och har jättesvårt för ALLT, med en galen unge o en korkad hund... Ingen strand-visit då alltså, no way!
Så vi beslutade att våldgästa min syster o hennes bihang uppe i Götet. Dit är det alltid kul att åka!
Så vi stack upp, fikade muffins som min syster vart såå duktig o mixat ihop med hallon o choklad, och sen skulle vi ner o flytta båten till Hammar.
Vi skulle äta krabbor, räkor o kräftor på båten på kvällen och då är det bättre att den ligger nere i Hammar för där står solen längst! Så leta leta en flytväst som passar min runda kropp =)

Vi åkte ner till båten och drog iväg. Liam var hur nöjd som helst!
När vi kom till Hammar hoppade vi av och gick in o badade lite vid stranden... Det tog inte lång stund innan barnen började klaga... haha! Så dom fick sitta o leka i sanden tills det var dags för mat.

Konetere åkte iväg o köpte kinamat!=) Så det avnjöt vi på bryggan. o kladdade! =)

Sen gick jag, Gicka o barnen upp till lekplatsen o lekte. Ha emd sig en tvååring på bryggan är inte att rekommendera! Inte en lugn stund!
Där satt vi i nån timme och plågades i solen när barnen lekte som attan! Sen kände jag att det b lev lite sent, så vi hoppade av skaldjursmaten på kvällen och begav oss hemåt.

Liam somnade då i bilen runt 18.00. STENSOV när vi kom hem, det gick inte få liv i honom. Han hade verkligen behövt duscha, han var full av saltvatten o sand o skit. Men det var helt omöjligt..... Så ner i den nybäddade sängen och nana då efter att jag haft honom i soffan i två timmar o försökt skaka liv i honom med jämna mellanrum!
Michael jobbade över också, för han trodde jag skulle bli jättesen eftersom jag åkt till min syster, jag brukar visst bli sen när jag är där =) men han kom strax efter åtta, så åt vi nudlar (MUMS) och kolalde på Norbit. Världens kuligaste film! Haha! Fast jag somnade nog tror jag, sååå trött!

Sen vaknade han vid fyra i natt, drömde nog nån mardröm. Så då fick han komma in o ligga hos oss. Fast han var KLARVAKEN! Tjihooo, så det tog en bra stund att killa honom på ryggen o i pannan för att få honom att somna igen. Men tillslut.
Sen vaknade han vid strax innan sju i morse och krävde yoghurt! Så det var bara att gå upp o ge honom det. tre stycken klämde han i sig. Inte konstigt, han hade ju inte ätit på såå många timmar, han måste vart utsvulten.
Så nu får ajg vänta en liten stund till innan jag dukar fram frukosten. Men då blir väl Michael bara glad, han får sova en stund till!

I morgon kommer jag KRÄVA att få sovmorgon! Snart kommer en liten bebis o då får jag absolut ingen extra sovtid... herre gud. Jag skulle vilja åka låååångt bort o åsa in mig nånstans o sova läääääänge, gud vad skönt det skulle vara. O när jag väl vaknar så ska allt vara klart. Frukosten framdukad, ungen klädd, hunden kissad, helt ska sängarna vara bäddade, men det är väl lite svårt när jag ockuperar den ena.... =)

Nä, sluta drömma, nu ska jag göra Liam sällskap vid TVn. Det var Svampbob när jag lämnade honom för en liten stund vid datorn. men nu låter det som nåt annat.....

Ha en bra dag, för det ska jag. Njuta av solen. Stranden en stund! Och så lovade vi visst svärmor att komma dit idag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0