Dagen K - som i KAOS

Sitter på jobbet nu, ko mprecis hit. Hade inget bröd framme så jag var tvungen o stanna och köpa mig en ostfralla på vägen hit. Käkade visserligen gröt till frukost, men måste äta macka! Annars känns det inte rätt.

Liam fortsätter göra framsteg med blöjfriheten. Igår morse fem isex kom han in till mig o mumlade bestämt att han ville kissa pottan. Jag försökte lirka att han skulle kissa i blöjan, men han vägrade. Vad gör man inte? Det var ju bara att kliva upp o följa emd honom o kissa! Blöjan var alltså då helt torr.
I Natt hade han inte kissat heller, men han vägrade kissa innan dagis, han var helt slut för jag avr en dålig mamma igår och lät honom vara uppe till kvart i nio!!!

Igår började morognen bra, med en mysig Liam och så. Sen kom jag till jobbet, och allt bara hopar sig, som ett mörkt svart moln ovanför mitt huvud och så fortsatte dagen!

Försökte göra det bästa utav situationen och vad gör en inte på bra humör om inte Shopping? Så jag o Liam åkte iväg till Varberg och skulle kolla liggdel till vagnen och kanske efter där fortsätta i stan. Men nej. Det fanns inte någon färg jag riktigt föll för... Jo, den grå, men det kändes lite för trist.... Men jag la undan den till Lördag o sa jag skulle rådfråga med min sammanboende vad han tyckte om saken.
Så då ringde jag honom på vägen hem och frågade vad han tyckte. Jo, grått, visst fint. MEN MEN MEN MEN MEN, han tyckte det vart DYRT!!!!!!!!! Jävla jävla jävla, vad arg jag blir! Sen NÄR är det billigt att skaffa ungar. Vill man spara pengar så är det väldigt fel väg att gå att skaffa barn.

Förra gången fick jag inte välja/köpa vagn till MITT barn, det vill jag denna gången.
Sist var det skitbilligt. Mycket ärvde vi, en del lånade vi och fick från min syster m.m. Men denna gången känner jag att JAG vill köpa grejerna till MIN bebis. Jag vill inte ha gamla begagnade saker. Och ifall det ska vara det, så ska det ändå vara JAG som valt grejerna, ingen annan. Vad är det som är så svårt att förstå?
Ne, då sprack min bubbla totalt, och resten av dagen var bara FRUKTANSVÄRD!
Jag blev så lack så jag kände inte för att åka hem o laga mat, så vi köpte med oss McDonalds.
Mys att äta i vardagsrummet då kanske, tyckte jag. Tills Liam spillde ut HELA sin dricka över bord och matta! Och kladdar i det! (behöver jag säga att tålamodet är som bortblåst?)
Så efter det och en rejäl, kanske alldeles orättvis, tillsägning att nu jävlar äter du försiktigt och ordentligt, annars får du gå härifrån så fortlöpte middagen helt OK. Han förstår i alle fall när det är allvar och när han inte ska utmana ödet....

Sen en stund efter där så var det liksom läggdags. In i duschen båda två och duschar oss och efter där är det dags för mys i soffan med välling. Så då springer han ut i köket och ska göra sin egna välling. Han brukar få hjälpa till att hälla vatten o pulver och ställa in i micron och så.
Fast denna gången, när jag redan är i upplösningstillstånd, då ska han även hjälpa till att skaka om pulvret i flaskan, fast han glömmer LOCKET!!!!!
Nyduschade och med rena kläder blir vi båda täckta av halvblandad vällinggegga och hela golvet! Ett enkelt litet "ut" fick jag fram aningen sammanbitet. Och killen pyste iväg, ilande kvickt.

När vällingen väl var klar så satt vi i soffan en bra stund och jag orkade inte ta nån konflikt, så jag lät honom sitta till efter Vänner hade tagit slut. Och så kikade vi lite på Extreme Home Makeover, Och i sista pausen tog jag orken i kragen och sa till honom att nu är det läggdags för längesen. Inga problem, han studsade in i sängen och klickade på sin CD-saga och puss puss godnatt. PUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Sen satt jag vid datorn en stund och gick o la mig vid halv tio kanske.
Läser en bra bok nu, men jag är så trött alltid så jag komemr liksom ingenvart.
Handlar om en tjej som är totalt oönskad. Hennes mamma är HEMSK. Den är jättebra än så länge, väldigt lättläst ändå. Så den låg jag och tjöt till igår! =)

Nä, nu ska jag ta tag i dagen och börja jobba. Pappa kommer nog runt tio och vill börja packa, då ska det va klart!

Undra om man är så nere nu för graviditeten? Jag har inget tålamod. Gapar o skriker hela tiden för egentligen ingenting (men så känns det inte för stunden)
Jag är nog Sveriges sämsta mamma just nu. Men jag gör så gott jag kan!

Uscha, ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi tror jag absolut inte du är=) Graviditer tar död på en!!!

2009-08-27 @ 14:07:56
Postat av: Ph

blev nåt fel, jag skrev kommentaren inannan!

2009-08-27 @ 14:08:37
URL: http://phlippa.blogg.se/
Postat av: lina

Vår kille som är 4½ är ff i trotsåldern, det har inte släppt och vi funderar allvarligt på att knipsa kulorna på honom :-)

Vilken kennel kommer eran ifrån? Får jag fråga vad ni betalade?

2009-08-27 @ 16:02:34
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0