Fredagens bravader...

Bravader... njae, så långt skulle jag nog inte vilja sträcka mig.....

Veckan har vart OK, den har gått fort. Nu är det bara 8 jobbpass kvar innan jag går på mammaledigheten, shit, jag får ångest av att tänka på det. Mitt kontor, alla mina grejer.... Hua mig...
Men jag lär ha fullt upp så det kommer nog inte hinnas tänka på det så.


I morse vaknade jag (galet nog) strax efter sex. Upp o hoppa, fånga dagen, så satte jag mig vid datorn med en frukostmacka och ett glas o´boy. Jummie.
Liam kom upp vid efter sju någon gång och frågade när vi skulle till dagis.
Njae, lilla hjärtat vi är lediga idag... Då ville han se Robot-filmen istället.
Visst. Inga problem!
Sen skulle vi till MVC för vanlig koll idag. Var där igår på viktuppskattning. Fick fram att lilla Nova-Lee vägde 2550 igår. Och går jag fullt ut kommer hon väga ca 2900-3000 gram. Så det är en liten plutta!
Fick ytterligare en läkartid den 17/9 för CTG och ny viktuppskattning.....
För man har ju inget annat för sig än å springa där hela tiden...
Idag gick vi igenom förlossningen m.m. Vilka önskemål och funderingar jag hade om det.
Tja, vad säger man? Jag vet la inte hur det komemr gå, eller hur ont det kommer göra denna gången, så jag sa att jag tar det som det kommer. utesluter inget helt, men förhoppningen är ju att klara mig på enbart lustgasen, som sist.
Det enda jag hade specifikt var att jag vill INTE att dom ska komma o tjata om denna sablans akupunktur. NO WAY, jag är nålrädd och jag HAR prövat det förr, jag avstår det. Så det skrev hon i att jag var ointresserad av!
Annars så har jag ju positiva minnen från sist och oroar mig inte sådär nämnvärt. Visst är man nervös för man vet hur nedrans ont det gör, värre än man kan föreställa sig, men vad sjutton, bebisen komemr ju efter et par timamrs ont och då blir allt bra! Det är bara att rida ut stormen!

Sen åkte jag o Liam in till stan. Han har skjutit iväg och har nästan inga byxor som passar, så jag var på jeansjakt. Hittade ETT enda par i hans storlek som var något sånär roliga. Så fick han en cool tröja med en hund på också, som han tyckte om!
Efter det mötte vi upp Emma o Max o käkade lunch och sen åkte vi hem.
Och jag ska städa innan min sammanboende kommer hem, men jag fastnade här vid dumburken såklart.... Jag SKAAAAAAAAAA komma igång, men suck pust o stön vad jobbigt det känns!

Jag hoppas på EN dag i helgen så vi kan klippa vår åker och fixa ordning är ute. Det ser ut som hej kom o hjälp mig nu och jag SKÄMS! Undra vad folk tänker om oss sluskar som bor här och inte ens klipper gräset ordentligt! Shit! Pinsamt!


Ska göra köttfärslimpa idag, alldeles själv. Det har vart Michael som gjort det innan här hemma, men jag MÅSTE lära mig göra fler saker. Jag är så trött på mina tråkiga recept!
Och nu måste jag bli bättre på att laga mat! 2 hungriga ungar som ska födas!!

Nej, dags att ta tag i hemmet! Tjoflöjt






Kommentarer
Postat av: Philippa

ja köttfärslimpa var faktiskt godare än det lät. hur lagar du den???

2009-09-05 @ 07:18:11
Postat av: Philippa

mykidoo.se hade en del fint. du får gärna komma om du vill=) virre och en kompis skulle komma om hon han hem från ystad!!!

2009-09-07 @ 11:12:49
URL: http://phlippa.blogg.se/
Postat av: Ph

förresten behöver du jeans kolla piraya i halmstad. HUR många som helst som var snygga!!!

2009-09-07 @ 21:44:51
Postat av: johanna

Idol e bra som fasen, speciellt i början när alla skämmer bort sig, hua vad pinsamma dom é..

Gött o va lite själv me ibland, bara göra som man vill o vräka sig, massa godis o chips e inte fel heller ;-)

Har du en surLiam hemma, hahaha..

trotsig kanske?? Noel har börjat här nu med, sparkar o stampar i golvet, skriker rakt ut, slänger saker + sig självo ja e allmänt i 2-års-trotsen.. BLÄÄÄÄÄÄÄ för det..



2009-09-08 @ 14:44:59
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Josse

hej gums jag mår bara bra jobbar och sliter och vill göra något annat typ. du måste vara tjockare än tjockast nu. :) puss

2009-09-10 @ 18:29:18
URL: http://releasefia.blogg.se/
Postat av: Josse

shit snart är du 2 barn mamma och jag har inte ett äna du som är en lite räka :) och jag en gammal ko, detär ju jag som ska vara 2 barns mamma och ha sambo vid detta laget haha, haha skämt och sido jag är glad och stålt över dig du är grym som fixa detta enorma jobb att vara 2 barns mamma snart. puss

2009-09-10 @ 22:44:24
URL: http://releasefia.blogg.se/
Postat av: Jeanette

jaha då var det väl kanske dags för ett nytt spännande inlägg snart va?

2009-09-12 @ 08:59:51
Postat av: Philippa

gud vad dålig du har varit på att uppdatera!

2009-09-13 @ 11:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0