Slutat jobba...

Nu är jag officiellt mammaledig... Hm, fast nån unge att vara mammaledig med har jag inte.... Lillbebisen lyser med sin frånvaro.... Hua mig vad jag är trött på detta nu!

Var inne på förlossningen igår morse, för bedömning och viktuppskattning. Kolalde på MVC i torsdags och då tyckte han att bebisen var väldans liten så han ville jag skulle åka o kolla inne på förlossningen där dom har bättre maskiner... Så fick det bli.
Och visst, vi fick fram att det var en liten en, men det var en fullkomligt normal och proportionerlig (stavas?) bebis som mådde suveränt där inne, så någon igångsättning var det inte tal om! Hon får ligga kvar tills hon själv anser att det är dags. Varför kan hon inte göra alla till lags och komma ut nu??
Idag har jag vart ute på raska promenixer, plockat hela gräsmattan på grejer, busat attan med Liam, dansat Huvud,Axlar, knän o tår för fulla muggar (ingen hit när man är höggravid kan jag tillägga...), men inget händer. Är snart heldesperat!

Ska packa ihop min BB-väska nu tänkte jag, men har itne en aning om vad jag ska ha med... helvete varför ska det va så noga för?? skit också!

Vad ska jag ha med till bebisen? Av alla miljoner plagg, vilka ska man välja?

ÄSCH!
Jag orkar itne skriva mer nu. Jag ska nog tröstshoppa nu.... Jag behöver det, för att stilla min själ!



Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0