Torsdag

Ja, idag har jag jobbat, som alla andra torsdagar... Så det var ju inget varken nytt eller kul! Fick agera pallstudsare på lagret! Jag och Kiki är inte världsbäst på att andända den pallyftaren som man kommer åt pallarna som står ett par ställningar upp i luften, så jag tycker det är lättare att klättra, och det är lite roligt med. Utmaning! =) Vi kom på idag att undra om företagsförsäkringen täcker det ifall jag trillar ner. Det är ganska långt ner till det hårda kalla betonggolvet..... Hm, jaja, lite adrenalin och så hittar jag nya muskler dagen efter som jag inte visste jag hade, men dom värker och då finns dom! Wihoo!

 

Sen åkte jag o tog en kaffe med Emma innan jag hämtade barne, fick ätit upp mina kärleksmums där, gott! =)

När jag hämtat barnen åkte vi till SkoDon och kikade på gympadojjor till Liam. Han har bara sina vinterstövlar eller gummistövlar, så det var verkligen dags. Helt galet vad hans ftter växer. hans andra gympadojjor var storlek 25 och nu fick vi köpa 27! Spontant när jag kollar på skor till honom kollar jag efter 23 - 24.... Men 27!!! Han har snart samma storlek som mig ju nästan! hehe

Jag hittade flera snygga som jag tyckte passade både i utseende, kvalitet och pris, men han tyckte inte dom var coola nog. Är det redan så att "Mamma är töntig"? Kommer inte det senare om åren? Ja, här är vi nu i alla fall....

Men han hittade ett par Gulliverskor som var dom snabbaste i hela affären, så dom fick följa med hem. Dom var svarta och turkosa... Jag hade helst sett att han tog som röda softshellskorna jag hittade, dom skulle matcha hans gröna mössa som har illröda bilar! Men men, bara han blir nöjd, och han hinenr nog slita ut dessa snart.

Det allra bästa med att han valde var att jag tjänade pengar på det. 199;- kostade hans skor, helt galet bra! Och sen de Gulliverskorna han hade i höstas så känns det som ett tryggt val, jag har vart jättenöjd med det märket!

 

Novisen har redan skor, hon fick ett par snygga vita adidasskor när hon fyllde år, som hon nog kommer kunna ha nu till sommaren och sen fyndade jag ett par söta SuperFit-skor i höstas som hon har nu! Så hon fick vara utan skor, men det hindrade henne inte från att prova allt där var. Hon är så söt när hon provar skor, för hon provgår på alla fyra, med händerna i skorna! =)

 

Sen åkte vi till Ica. Behövde dammsugarpåsar och såna softgrejer til ldammsugaren och mjölk! Det kan man tycka borde gå fort att bara handla så lite.... Men en unge som skriker (SURtjejen) och en unge som blir AKUT kissenödig, så tar det en stund att handla.

Nova-Lee fick sitt första sånt där affärsutbrott idag! Hon har aldrig gjort så innan, men idag så. Först när jag betalade så rymde hon och sprang ut, så jag fick springa efter, och då blev hon helt rabiat så hon gapa o skrek som om jag misshandlade henne och slängde sig till höger o vänster och de två långa kassaköerna kolalde, vissa medlidande, vissa med ett leende och vissa låtsades som att det regnade... Suck!

Men men, jag löste det ändå rätt snabbt  osmidigt, sen sprang vi ut i bilen!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0