Tandläkarbesök & Rumsrenhet

Igår var Liam hos tandläkaren för första gången i sitt liv.
Jag hade sån fruktansvärd ångest inför att gå dit med min otroligt läkar-rädda son.
Väntrummet gick helt OK (Det brukar börja där..... med panikskrik m.m.) Dom hade ju roliga Mumintrollet-stolar och elgo som vi satt och hann leka med en stund! Kanon.
Sen kom vår tandläkare, agneta hette hon, om jag inte minns helt fel.
Liam blev lite skeptisk, men följde med in i korridoren som ledde till rummet. Jag hade innan pratat med honom att där skulle vara en stor stol man skulle sitta i och så skulle man visa sina tänder för tandläkaren, som är jättesnäll!
När vi svängde av in i rummet så blir det tvärstopp!!! VEM tror ni sitter i tandläkarstolen!?!?!?!
BAMSE!!!
Den snälla tandläkaren förklarade att Bamse minsann jobbar där och hjälper henne med alla barn som kommer in.
Liam var helt förundrad!
När hon frågade honom frågor så vågade han itne svara först utan bara gapade. Ja, jag hade ju sagt till honom att man skulle visa sina fina tänder! =) haha!
Sen mjuknade han upp och hon fick köra Bamse och Pingu (som Liam hade med sig) upp o ner, upp o ner i stolen!
Så räknade hon alla tänder på honom och han hade fått alla. Dom såg jättefina ut, förutom hans bett som började bli lite fult av nappen. Men så länge han inte har den på dagen så var det ingen fara!
Sen fick han ett klistermärke och en jättetuff tandborste med lejon på!
Nöjdast i stan gick han därifrån och hejdå:ade på alla vi mötte! =)
Vidare till dagis o berätta för fröknarna vad han hade gjort! =)

Idag skickade jag iväg honom till dagis utan blöja! Han var så peppad i morse och förklarade att han är "Stooor Kille" nu!
Får hoppas det går bra! Jag håller tummarna!!! =)
Han har vart helt blöjfri hemma nu i två veckor. och EN olycka har hänt i vaket tillstånd. När jag inte var hemma, så jag vet itne riktigt vad som hände.
Sen kissade han ner sig i bilen också när han somnade påväg till Mjöbäck, men det var ju mitt fel! Jag fattar väl att han inte håller tätt i sömnen!
Men det gick smidigt att tvätta stolen så var det problemet löst. Den behövde ändå tvättas, den var görsketen!!!
I alle fall, så har jag laddat upp med massa kalsonger och byxor på dagis, så vi har råd med ett par olyckor idag! =)

Så, nu ska jag fortsätta jobba! Fy mig, inte blogga nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0