Who said cold and rain......

SHIT! Blåst på konfekten... Fick igår varning om ett fruktansvärt åskoväder som ksulle komma in och dra över här inatt, så strikta bud om att dra ur dator och tv m.m.... Var ute igårkväll och plockade in ALLA leksaker och pool och grejer i trädgården för att när regnet kom så skulle gräsmattan få smaka av det välbehövliga regnet! Vattnade inte heller mina törstande blommor, för regnet skulle fixa det också ju!!!
Men inget regn eller åska kom....
I morse tänkte jag att jaja,d et är försenat.. det var ganska mulet ute...
Öppnade dörren och kände efter, Kvavt och ganska varmt.... Jaja, jag klär Liam i shorts och packar med jeans o tjocktröja ifall det blir akllt o regnigt.... Men ICKE att det kom nåt regn på dagen heller. Dagis hade vart iväg o köpt en pool till barnen för att skona dom i värmen.....

Har utanför kontoret tre äckliga fula korkade måsungar som springer runt och ber om att bli överkörda när jag kommer.... Jag skulle gärna kört över dom ifall jag inte var så jävla rädd för föräldrarna... Tre måsungar betyder minst sex vuxna aggressiva fiskmåsar.... Jag har blivit attackerad tre dagar i rad. Kan inte gå ut det hållet o kissa hunden ens...,. Får gå igenom hela stoooooooora fabriken och kissa honom på andra sidan. Dom är helt galna! Jag springer o öppnar bakluckan o drar ut hunden och kastar mig in i trygghete bakom stängda dörrar på kontoret! Allt för att dom har kläckt sina äckliga fula gråa måsungar utanför mitt jobb! FY FAAAAAN! Jag skulle vilja sanera bort alla måsar nu, jag HATAR dom asen!

Var på MVC igår o kollade alla värden och kikade efter hur lilla bebisen mår... Bebisen mår kanon, sparkar glatt (glatt för ebbisen inte stackars mamman som får ajaj...)Hjärtljuden ligger på runt 140/min. Precis som Liamhade genom hela graviditeten! Kanonbra alltså!
Däremot var mina värden fruktansvärda! På tok för högt blodsocker och pinsamt lågt järn....... Hon bannade mig och frågade vad jag ätit till frukost... Jo macka, som alltid....... NEVER AGAIN, sa hon då! Jag ska äta yoghurt och sånt på morgonen och knapra järntabletter och svälja ner med juice, så kroppen tar upp det bäst!
Jag är en sån pinsam vanemänniska så jag har skitsvårt att helt plötsligt äta annat än mackor på morgonen..... Jag är helt förundrad att jag äter alls på morognen nu, har inte gjort det sen tidiga tonåren, men nu helt plötsligt går det bra, och då får jag inte äta det jag vill! Skit också!!!
'Och dessa jädrans nedrans järntabletterna...... Hua mig..... Dom stannar ju upp hela magen..... Kul...... Men men, blir väl så illa tvungen att knapra dom. Var hos Waddy innan och snuvade åt mig hennes. Hon protesterar också mot dom, men hon är snäppet hårdare änmig och är fast ebsluten att leva på aprikos och broccoli istället för dom hemska hemska tabletterna!

Vägde mig också.... Då var det min tur att bli sur på BM..... Vad ska det va nödvändigt för, jag slutade väga mig för längesen... men nej nej, upp på vågen, jaja, jag får väl banta lite eller nåt...
Förstår inte varför jag blir så fet när jag är gravid...... Sist åt jag inte bra, det vet jag, men denna gången försöker jag verkligen äta nyttigt. Jag har tillomed slutat helt att äta pizza och Mackedonken... Mackedonken var min absoluta favoritrestaurang innan, men nu kräks jag vid bara tanken på deras flötiga svullmat!
Jag fikar kanske två ggr per vecka...... max...

Äter otroligt lite godis, oftast inget alls..... Visst man får ryck och kan trycka i sig mängder, men ack så sällan det är....
Jag äter mycket frukt... Har bättrat mig mycket på att verkligen få i mig ordentligt med grönsaker till middagen. Äter på bra tider.-.... Ändå blir jag fet som en strandad val! Folk skrattar åt mig. Hur kul är det, när man verkligen försöker??? ´Ja´, jag gör ju aldrig om detta iaf, det är ett som är säkert!
PLUS att tuttarna rinner hela tiden. Jag har läckt sen vecka 17 ungefär... Nu bara rinner det ur dom! Det är väl därför det går åt helvete att amma, skiten rinner ur innan ungen är framme!

Foglossning har jag, banne mig! Hade aldrig det med Liam..... förrän sista veckorna... Men nu har jag det redan, och fasar inför att bli ännu större.. jag kommer bli sängliggandes sista tiden känns det som! Bara jag fixar min semester nu...
Vi har planerat in kolmården, liseberg och sånt.... Skitkul ska det blir att GÅ runt heldagar så..... Det komemr abr ainte funka! Men vad ska man göra? Stanna hemma hela semetern bara för jag är på tjocken? Det känns inte som ett bra alternativ.....

Nä, nu har jag nog gnällt av mig det mesta tror jag..........
Ha en bra en!

Kommentarer
Postat av: johanna

Ha ha ha ah aha ha Skööööööönt inlägg...



De e inte lätt o va på tjocken... :-)

2009-07-01 @ 23:38:13
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Konetere

Jaha, ledsen att de höva säga detta, men snart har du bara en trogen bloggläsare kvar!! Skärpning nu bloggtanten!!

2009-07-23 @ 23:31:23
Postat av: amanda

haha, älskar att läsa din blogg jagueline.

2009-07-26 @ 21:37:37
URL: http://amandastyrmark.blogg.se/
Postat av: amanda

jagueline, om du lägger till min msn och skickar ett mail med några bilder & en kort förklaring hur du vill ha bloggen kan jag fixa det :)

och om du inte blir nöjd så kan ja ändra det.

om du vill!

[email protected]

2009-07-26 @ 21:53:14
URL: http://amandastyrmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0