TISDAG

Vilken morgon!

Vaknade halv sex i morse (klockan ´är satt på 06,15) och undrade varför i hela friden jag 1) Låg själv i sängen 2) Min klocka inte ringt, jag ville ju upp!!!!
Hjärtat hade somnat i soffan, han kom intrillandes ett par minuter efter jag vaknat..
Och det är bara sjuka människor som går upp före klockan ringer en vardag så jag låg var i sängen tills min mobil började alarmera att "nuuu får du gåå uppppp"
Tack tack, så hoppade jag upp!


I Söndags var vi på IKEA en liten snabbvisit. Köpte Liams säng, det blev en Leksvik växasäng, den är sååå fin!
Älskar träet och det matchar sen när barnen ska få ha rum ihop, om vi inte hunnit flytta då, men det ser itne ut som så just nu!
Skötbord, spjälis o Stor-kille-säng i samma trä!

Optimist som jag uppt'ckt att jag är lite grann skulle få in den hära stooora lådan i bilen...Tillsammans med hundbur och barnstol. Alltså inga fällda säten! TUR att vi bara har ett barn än så länge =)
Det gick bara inte, så vi fick öppna hela förpackningen i värsta blåsten på parkeringen o lägga in bräda för bräda i bilen, haha. Det flög frigolit o papper ÖVERALLT i Kållered, så fick någon i huvudet *räcker up handen* It was ME!

Väl hemma fick jag god hjälp av min son med alla skruvar o pluggar att sätta ihop denna hära sängen.
Michael har ju åkt på muskelinflammation i båda armarna så han kan inte göra nåt. Han bara sitter o ser ut som Tyrannosaurus Rex. mouhahaha!
Så jag och Liam kämpade så svetten rann! =) Men första gången så var det inga fel på grejerna! Annars brukar det ju alltid vara nått som inte stämmer när man bygger, men det gick galant!

Ska beställa hem en bokhylla till Liam nu med, som kan svälja lite leksaker. Det är inte fräscht att ha grejerna på golvet heller. Tänk så mycket smuts man inte kommer åt för alla leksaker. BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Första natten han skulle sova i sin nya säng var det lite nervöst. Han kom upp ett par gånger, så jag fick följa med o visa att här ska man ligga o nana!
Igår var det michaels tur att följa med.
Liam: Liam inte Nana
Pappa: Jo, nu är det natt natt!
Liam:Natt natt

Så lyssnar han på sin saga o somnar! Goa unge!!


Han hade vart i slagsmål igår... Med sin vän K...  Hoppas han fick ont, ungen (inte Liam alltså)
Jag är inte helt förtjust i att dom e såna vänner... K använder ett fruktansvärt språk för att vara så liten och gör fula grimaser och massa..... Jag har redan sett tendenser att Liam börjar med det också, fyyyyy, då dör jag!
Men man kan ju inte hålla koll på med vilka dom leker på dagis heller.....


Nä, nu ska jag göra mig iordning för dagen på jobbet, massa grejer att göra idag!!!

Michael är sjukskriven i en vecka nu med, haha, stackarn var hos e väldigt  närgången doktor igår, haha!

Och idag kommer Emma o Virre på fika med barnen.... High Life! SHIT! =)





Stolt kille provligger sin nybyggda säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0