Fredag hela veckan!?

Idag är det ÄNTLIGEN fredag! =) Nu är michael hemma tills TISDAG och det ska bli sååå skönt! Jag är HELT slut nu efter denna veckan! så förhopnignsvis får jag sovit lite mer under helgen och slipper ta ALLA duster med Liam... Dom ska iaf åka o bada i badhuset. Vi tjejer stannar hemma. 1) Jag visar mig inte i badkläder någonstans ännu på länge 2) Det är väl ingen bra idé att ta med en liten färskisbebis till badhuset, eller? Jag vet inte hur det är med sånt...

Igår var jag och barnen uppe i Göteborg hos min syster. Det är alltid lika gott o komma dit (fast jag skulle gärna gjort det HELT barnfri någon gång =)) Så vi gick en svänga på Frölunda Torg och shoppade lite, betoning på LITE, det blev två farsdags-presenter från barnen till deras pappa. Inga stora pråligat  grejer, bara små charmiga... =) Tänkte vi skulle göra någon tavla också =)
Desse hade gjort det med Tindra till hennes pappas födelsedag och det blev v'äldigt bra, så nåt sånt kan jag tänka mig att göra!

Sen ska jag köpa en canvasduk och göra avtryck med barnens händer och fötter!

Jag har satt Liam isoffan framför Anastasia (en ny favoritfilm) och han skrattar såå hjärtligt. Gud vad härligt det är att höra ett så gott skratt, och det roliga är att det är åt när någon skadar sig... Han är fortfarande en hemsking min son =)


Lillsnurpan Nova-Lee ligger o sover i sin babysitter som jag har placerat vid tvättmaskinen. Där sover hon gott i kanske 2 timmar till (så långt tvättprogrammet är =)) Hon tyckte det var absolut nödvändigt att dra upp mig halv sex i morse för att sedan äta o vara vaken tio minuter och sen så ska hon sova igen... SUCK.
Fast å andra sidan så när hon fortfarande låg i magen så önskade jag ju en liten som kunda hålla mig sällskap om mornarna, men inte sååå tidigt, sju räcker att gå upp tycker jag, men nej nej..... innan sex så ringer hennes klocka! Och Liam har ju blrjat vakna samtidigt. Det slår aldrig fel. Så fort lillan vaknar, vaknar öven storkillen!

Idag kommer svärmor och svärmormor på besök. Tänkte hinna in o handla lite grejer så jag får gjort en paj innan dom kommer, det brukar vara uppskattat... Liiiite jobbigt bara, för jag vill ju inte äta sånt. Men jag ska försöka hålla mig! Jag håller mig till mina pepparkakor! =)

Får se om vi hinner iväg till Gekås i eftermiddag också! Behöver vinterkläder till båda barnen. Liam behöver ett par överdragsbrallor, en till overall och vinterskor och ny mössa o vantar. Nova-Lee behöver en overall. Hon har vuxit ur dom i 56 vi har här.... Skumt kan man tycka eftersom hon inte ens är 56 cm lång, men hon kan inte sträcka ut benen i dom ordentligt... Och den overallen hon har som är utan fötter, den är så tjock nertill så det går inte ha tossor till.... Hmm, dumt!

Och i morgon, lördag, så skulle dom som sagt åka till badhuset...
Ja och Nova-Lee tar nog en dag med Bambam då.... Han hade en tråkdag igår när vi var iväg så han förtjänar lite extra pyssel nu! =)

Nej, nu ska jag sätta igång med disken som står hotfullt o stirrar på mig när jag sitter här mysigt i kökssoffan.... SUCK.....

Nu väntar jag Spänt på ett första riktiga inlägg i Koneteres nya blogg!






Kommentarer
Postat av: jeanette

Sådär den spänfa väntar är äntligen över,, jag har börjat blogga!!! oooops!!

2009-11-06 @ 16:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0