Onsdag

Ja, vad ska man skriva om idag då?

Igår fick vi uträttat en del ärenden innan vi hämtade minimonstret på dagis.
Hämtade mjukliften som kommit till DHL Servicepoint, lämnade tillbaka ljudbäckerna som var en dag försenade, vart nere på kontoret och fixade min lön, så nu sitter den gott på kontot... Sen fick vi handlat och lämnat min pappas skruvar som legat här hur länge som helst! Den stackarn hade ryggskott... Det är inte lätt o bli gammal o stel =)

Skulle kollat på DH igårkväll, dom visade de tv å sista programmen från förra säsongen, men jag blev så matt, jag kom ju ihåg allt när jag började kolla så jag somnade istället! =)
Vaknade till när Michael kikade på Hells Kitchen och kollade lite på det, sen gick jag och la mig med lillsnuttan! Gjorde inte ens ett halvhjärtat försök att fp henne sova själv... var såå trött! =) Så vi har myst hela natten!

Liam somnade i sin egen säng igår. Han var såå trött igårkväll. Gick ut på en kvällspromenad med barnen och hundarna, tillome Michael följde med. Kom inte längt innan Liam började gapa hysteriskt för vi glömt hasn napp! SUCK!!!! Så då försvann mitt goda mamma tålamod, sa till på skarpen att han skulle vara tyst, slängde om vagnen och trampade hemåt i alldeles för snabb takt. Michael hamnade på efterkälken med kisshunden som ska stanna överallt!
Jäklar vad arg jag var! Ibland rinner bägaren bara över....
Så det var hem och byta till pyamas och en flaska välling och tanken var att kasta honom i säng fortare än faaaaan, men han blev så nöjd när pappa tog Nova-Lee och han fick sitta själv näramig så vi mysta till klockan 20! Och då var det inget snack om att han inte ville sova eller att han ville sova i mammas säng. Han gick medgörligt emd på att ligga i sin egen säng, inte ens saga behövde han ha! Då var jag inte arg längre!

Idag var det upp tidigt. Michael skulle köra till dagis idag, men kan gick inte upp när klokcan ringde och jag låg o matade lillan, så när hon var klar så sket jag i den lata pappan och väckte Liam och skjutsade iväg honom!
Idag var han inte alls ledsen att åka till dagis. Trots diverse slagsmål igår med både Calle o Noel så ville han dit o leka med dom! =) Han hade fått stryk i buskarna igår, så han hade ett jack i pannan!

Sen vaknade faktikt Michael innan nio i morse och gick upp o duschade och grejade. Se åt vi god frukost med färska frallor! Mums.
Och sen efter det har jag tagit tag i tvätten, och fyllt på (bytat lakan i alla sängar) och plockat undan och så.

Lillasnurpan sover nu i sackosäcken och jag passar på att slappa!

Ska ut med hunden om en stund, men solen försvann så jag väntar nog tills solen kikar fram igen.

Nu ska jag läsa alla bloggar och kolla fejjan!

Tjoflöjt.
 
Förlåt Konetere att inlägget inte fanns till hands till din frukost-stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0