Söndag......

Helgen har bara försvunnit! Herregud. Lillan är redan en vecka, tiden flyger ju iväg!
Igår hade vi svärmor med familj här på middag. Michael lagade jättegod mat. Helmarinerad fläskfilé och potatisgratäng med sallad till. Hur gott som helst. Dom andra satt och drack rödvin till, men jag fick glatt hålla mig till äppelcider! Men det var OK! =) Orka krångla med att pumpa ut och sånt redan, nej tack!
Och idag har jag inte fått gjort ett skit... Sov tre timmar mitt på dagen, resten av dagen har jag suttit med en liten principessa och ammat ocg vaggat o ammat o vaggat.... och ingen annan har dugit och ligga själv, NEJ NEJ NEJ!
En riktig mammagris har hon vart idag! Och liam har inte vart helt nöjd med det, så en unge under varje arm, herregud, dubbla skift har jag gått!

I morgon ska jag in en jättesnabbis till stan. Min kusin Emilia fyller 12 år och vi ska dit i morgon eftermiddag, så jag ska leta efter en present till henne. Hur lätt är det? Men det ska väl gå bra, något ska man väl säkert hitta!?

Funderar på att gå o lägga mig nu snart... Liam ligger i min säng o sover (som vanligt, sen Nova-Lee kom...) så jag ska försöka lyfta över honom till sin säng... Igår gick det inte, han vaknade på väg in till sitt rum och blev jättearg o ledsen, så det var bara att gltt lyfta tillbaka honom och låta honom sova med oss.....
Jobbigt bara om han vaknar på natten när jag ammar lillan.... men men, han får väl skylla sig själv, eller nåt!


Så, nu lämnar jag!

Kommentarer
Postat av: Philippa

oj redan en vecka, det går så fort tyvärr!!! Jag ska ju snart börja jobba....hu

vad gullig liam är, inte lätt att vara storebror=)

2009-09-28 @ 07:26:30
Postat av: johanna

Du vet väl att det numera e alldeles OK att dricka 1-2 glas vin i veckan för ammande mammor, jag gör det:-) ett glas vin till maten på lördan e gott..

Det e vetenskapligt bevisat att det inte går ut i bröstmjölken och påverkar bebis, så länge man håller sig till ett par glas/ vecka.

Tror det var från o med årsskiftet det skulle träda in att tex bvc- tanten får säga ok till vin.

Läste om de i nån tidning vet ja..



Så googla det hittar du säkert info...



2009-09-28 @ 09:50:06
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0