Sporadiskt uppdaterande, det enda rätta!?

Jag har inte haft lust eller ork att sitta o kladda ner hur mitt totalt meningslösa liv är just nu!
Allt är bara tråkigt och jobbigt och allt går emot! Fy fasiken.

Nägra ljuspunkter är ju min söta sambo som överraskar när man minst anar... Min lilla son som mitt i sin värsta trotsålder stannar upp all lek för att grabba tag i en o ge en jättepuss, plus att TV-hösten/vintern är räddad!!!
Idol har kört igång, helt underbart. Varför är man så galen i såna förnedrande program för, vilket det faktiskt är innan den riktiga uttagningen i Stockholm. Gud vad bra man mår och vad roligt man har när det kommer in en kille som utsett sig själv till Darin-kopia och visar stolt upp sitt tuffa bubbelbadkar där han chillar med brudarna och när han komemr inför juryn så gör han bort sig totalt inför hela svenska folket, varför mår jag så bra i min tjocka kropp då??? ÄLSKA IDOL!
Och kan man annat än att ÄLSKA Anders Bagge? Herregud, honom skulle man vilja krama ihjäl!!! Han är för bra för att vara sann! Laila däremot tycker jag har lbivit lite skum... Lite snoffsig på något sätt...
Och Andreas...... mmmmmUMS, skulle jag inte haft världens goaste sambo så skulle jag nog inte tackat nej till att föda Andreas barn, jummie!

I Söndags var det 09-09-13... Det betyder att för tre år sedan 06-09-13 stod jag illamåendes och gravid i vecka 12 och blev fästmö Nyberg! Underbart! =)
Herregud kan inte fatta att det var tre år sen nu! =)
Och i söndags för att inte bryta traditionen så låg jag i sängen halva dagen och mådde dåligt och hade inte en tanke på vad det var för dag... Michael kom in med Liam till mig  i sängen och joddlade att han skulle in o handla i stan en snabbis... Vi måste ju trots allt ha middag även då! Hm, lite skumt, då han vekrligen HATAR att handla, men han var väl lite omtänksam antog jag när jag låg o mådde dåligt...
När han kom tillbaka hade jag uppdaterat mig till ryggläga i soffan iaf. Han kom med ett fång rosor och en present.... Första tanken var, jaha, han har vart otrogen! Men så kom han med kortet till blommorna, där det stod "Grattis på treårsdagen, älskar dig"
dååååå skämdes jag, som den mest veka hund!  HEMSKA jag som glömde bort våran dag!!!!!
Men jag har aldrig glömt någon viktig dag förut, detta var första gången, han glömmer ALLTID viktiga datum, plus att jag var dålig och jag är jättehöggravid! Annat surrar i huvudet just nu! Tyvärr!
Presenten var för övrigt ett presentkort på skor! Jag har ju så svullna fötter så jag kan bara använda Crocs nu, men snart behöver jag nya skor och då var det alldeles perfekt present, han e för go min M!


Jobbar sista veckan nu innan jag ska gå hemma! PUST. Har haft görmycket att göra och idag har jga blivit avbruten med diverse skit hela dagen så jag har inte vart hälften så effektiv som jag hade hoppats.
Så allt jag hade tänkt göra innan jag avslutar p kontoret kommer jag inte hinna i morgon eftersom jag har läkartid vid lunch.... Så jag får väl skaffa barnvakt på fredag en sväng o in o städa och plocka så Kiki känner sig lite välkommen på Måndag morgon.

Idag när jag hämtade Liam var inte allt OK..... frågade hur dagen hade varit och den hade väl vart OK, inte bra utan bara OK. det var nåt som tyngde honom märktes tydligt och få ur en liten tvååring vad som är på tok det är inte alldeles lätt, när han har så svårt att formulera sig. Men tillslut kom det fram... Han hade fått smäll av sin kompis... Calle.... Personligen tycker jag Calle är en skitunge och har aldrig vart förtjust i honom. Men det är ju Liams bästa vän så man måste väl håll skenet uppe. Calle hade slagit Liam i huvudet... Fick såklart inte fram varför eller hur det hade gått till, men han var fast besluten om att Liam hade INTE slagit Calle... Så jag fick
förklara att man får ju inte lov att slåss och man får hämta fröken när någon är dum, och det var han nöjd med....

Frågade också på dagis om hur vi gör nu nästa vecka... Jag går ju inte på havandeskap eller nåt ifall bebisen inte dyker upp, men mina goa fröknar sa att tills någon opponerar sig så ska vi låtsas att det regnar och jag ska lämna som vanligt.... Dom e för gohärliga! Vad jag är glad jag fick plats på det dagiset!

Nu ringde Emma så jag får avrunda!!! Hej hej

Kommentarer
Postat av: Ph

nej sporadiskt bloggande är INTE det enda rätta!

2009-09-16 @ 18:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0