Tisdag

Idag är det tisdag igen... Vart o lämnat Liam på dagis.Han var inte hlet nöjd med det. Han ville nog vara hemma, men man märker att han behöver leka av sig. Han är högt o lågt och överallt, så det gör nog honom gott att få busa lite med sina kompisar. Även om det var skrik o gap när jag skulle gå!

Igår var det fullspäckat schema.

På förmiddagen skyndade jag in till apoteket och köpte diverse preparat till mig och nya blöjor till Nova-Lee. Använder de pyttesmå prematurblöjorna till henne, dom andra drunknar hon i =) Lillasnurpan!
Hade lämnat lillan hemma med pappa och tagit Liam med mig. Han höll på att blåsa bort när vi gick på gatan, haha!
Sen sprang vi in till Lyckohjärtat o köpte ett födelsedagskort till min kusin Emilia som fyllde 12 år igår, o la i lite pengar där så hon kunde köpa något hon ville ha. Jag hade varken tid eller någon idé om rolig present, så hon fick handla själv. 12 år är ju lite känsligt, vad är för barnsligt o inte....?
Där träffade vi Josses mamma som grattade o så. Sen sprang vi ut och åkte hem igen.

Michael o Nova-Lee låg på soffan o snarkade.
Liam fick kika på film en liten stund så jag hann sminka mig o kamma håret. Sen packade vi in oss i bilen och styrde kosan mot Göteborg.
Hem till kusinvitamin och blev bjudna på jättegod pastasallad, Biff Tikka och supergott bröd med tsatziki till, MUMS! Och efter där blev det Marängswizz(hur stavas det då?) Sååå gott!
Stannade till strax efter sex. Sen skulle vi åka inom min syster och hälsa på hennes nya familjemedlem, Jackson, den lilla söta Bostonterriern.
Michael har sen det kom upp på tal om att hon ville ha en sån idiotförklarat och ansett att hunden är jätteful och hemsk o har itne kunnat förstå att man vill ha en sån... Det tog itne TVÅ minuter så var han helt upp över öronen förälskad i den lilla knubbiga valpen. Herregud!!! Han övergav nog sin gamla favoritvovve- Thelma där....
På vägen hem tjatade han om hur go den lille knubbiga var, haha! Snäpp på näsan Michael!
Men man kan inte klandra honom. Så söt han var Jackson! Helt platt i fejjan och ingen svans. Det går inte urskilja om han är lycklig eller ledsen. Ögonen kikar åt alla håll (samtidigt!) och är stooooora och mörka! Herregud vad man blir vilse i såna stora söta ögon!
Och pussar... Jag är ju sån som HATAR hundpussar i ansiktet, och denna lilla var ju högt o lågt o pussades! Men det uppskattades desto mer utav min kära sambo! Behöver kanske inte tillägga att Jag inte pussade på Michael så mycket emr den kvällen =)

Nej nej, nu sk ajag dra igång med mitt stökiga hem. Här ser verklgien hemskt ut! Grejer överallt! Och ändå var vi borta halva dagen igår! När hann vi stöka till det så?
Michael, Nova-Lee och Bambam sover fortfarande, så jag har fått min goa egentid nu! Underbart!
Särskilt när min älskade kaffekopp har börjat göra mig sällskap igen, gud vad jag saknat den... (har under graviditeten inte tyckt att kaffe är gott.....!?!?!?!) Jag som är Sveriges kaffetant....... Men nu är det åter som fastklistrad i min hand från morgon till tidig eftermiddag igen, underbart!! =)

Fick lite fina grejer igår också till lillan, men det kan jag ta vid nästa inlägg! Älskar Teddykompaniet!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

ÄÄÄÄÄlskar att du är tillbaka i de gamla bloggrutinerna igen. Har börjat med att äta frukost efter jag lämnat Thea nu så jag har något roligt att läsa till frukosten...

Fast Thea var superledsen i går och i morse när jag lämnade henne. Hon vill inte gå på dagis mer säger hon.. Vet inte vad som är fel. Tror bara att hon saknar C så mycket. Det gör henne så känslig min lilla snurpalotta!!

2009-09-29 @ 09:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0