Söndag igen

Tiden bara springer ifrån en. Nu är det söndag igen!
Idag ska vi få besök av Desse, Jimmi o flickorna! Ska bli jätteskoj. Lia mhar längtat sååå efter Tindra! Det är roligt att dom är så kära i varandra! =)
Det är konstigt att vi lyckades matcha in våra barn så bra. Tindra o Liam är födda med sex månader emellan, och har jätteskoj ihop. Saga och Nova-Lee skiljer det bara fyra dagar på! Dom kommer ju få kanonkul ihop.

Jag tänkte laga fylld köttfärslimpa med mozarella, ruccola o parmaskina i. Efterrätt vet jag inte ännu vad jag ska hitta på! Vi får se vad det blir.

Liam är fortfarande blöjfri på natten. Fyra nätter utan minsta bakslag! Hur duktig som helst är han. Igår somnade han på soffan vid halv åtta, så han kissade inte innan, men jag tog honom när jag skulle bära upp honom och satte honom på toan och bad honom kissa, så gjorde han det i sömnen! Kanonbra. Han är som en liten robot =)

Nova-Lee ligger och sover. Hon har vaknat två omgångar, men så har jag vart liiite upptagen just då, med lite tvätt o ena gången bredde jag en macka till Liam, så hon somnade om, båda gångerna. Så nu har hon sovit i två timmar. Kanon. Kanske jag får en uvilad glad liten sessa sen! Det vore inte helt fel. Hon är en ganska så gnällig tjej annars numera. Hennes GIGANTISKA framtänder är påväg genom tandköttet nu, så det är nog inte så härligt. Det är skrämmande så stora dom är, hoppas hon växer i dom, haha!
Dom har varit så utdragna dessa tänder. Det är ju hur längesen som helst man började se dom. Och hon har haft sånt där surt äckel-tand-bajs nu i flera veckor. Så som det blir när det är tänder på G. Liams tänder abra ploppade fram. Kanske han hade ont av det i en dag eller så, men aldrig såhär länge. Inte ens hörntänderna var särskilt jobbiga för honom. Men men, hon ska la få lida. Det är ju ganska så vanligt när det gäller oss tjejer. Vi får ta det tunga- jobbiga tänder- föda barn- hemmet- mens osv osv.

Igår var en trevlig dag. Var iväg o firade min lilla pappa. Han fick en ölhållare av oss. Något väldigt passande i min mening. Den komemr bli utsliten i förtid =) hahahaha!

Sen åkte vi hem och tog det lugnt. Jag skulle stryka o skura golven, men fick bara gjort ovanvåningen, sen var det dags för mat och sen blev det liksom inget mer gjort. Jag är en latmask! =)
Men jag måste ta golven här nere idag. Det blir ju såå fult i hallen när hunden kommer in, Liam springer in med skorna m.m. Otacksamt golv har jag, men det gö ringet för det är ett fint golv! =) I love it! Kommer passa utmärkt till mina Shabby Chic-möbler jag vill införskaffa! =)

Liam är helt frälst i sitt nya dataspel och han börjar bli riktigt duktig på det här med musen och olika funktioner. Han är inte dum han! =) Men ååå vad arg han blir såfort någon annan vill ha datan. Även om han inte sitter där så blir han arg. Han får ju inte sitta vid datorn för mycket. Det är ju lika illa om att ha igång tvn hela dan. Herregud barn ska LEKA, inte sitta still o glo på nån skärm! Jgav et att väldigt många har så, men för mig är det inte ens nåt alternativ. Liam får sitta ibland på morgonen, om han ska ha mysfrukost framför tvn. en stund på kvällen, och någon gång på dagen om jag ska göra nåt där jag inte kan ha barnen springandes runt omkring mig. T.ex när man skurar golven. Ananrs är det ävldigt lätt hänt att det blir så fula fotspår i!
Eller om han är jättetrött på dagen, så sätter man honom fraför tvn så slocknar han. Kanon!

Nej, nu ska jag sätta igång o stryka lite. Har en gardinlängd jag måste få upp innan dom kommer idag. Det var en kaffefläck på ena längden så jag fick tvätta den först, så jag har EN panellängd hängandes i vardagsrummet, ser jättedumt ut!

Ha en bra dag alla fyra läsare! kramis!


p.s. längtar sååå till nästa helg. Jag o syrran ska iväg (vad fult det såg ut att skriva syrran, jag säger aldrig så, haha) på hundutställning och sen på lördagskvällen ska jag o hjärtat på FEST! Galet, jag kommer knappt ihåg hur man festar! =)

Kommentarer
Postat av: amanda

heeej! tycker du att jag ska bli veckans blogg?

rösta isåfall på mig här: http://eelinskoglund.blogg.se/2010/may/7y-stycken-uttagna-till-veckand-blogg.html



PUSS

2010-05-10 @ 11:26:41
URL: http://amandastyrmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0